سی و پنجمین تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان فردا آغاز می‌شود

تبریز - ایرنا - سی و پنجمین تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان با حضور ۶۲ ورزشکار از ۲۱ کشور دنیا در قالب ۱۱ تیم فردا آغاز می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مرحله نخست این تور در روز هفتم مهر بین تبریز - ارومیه، مرحله دوم بین تبریز - منطقه آزاد ارس، مرحله سوم بین جلفا - کلیبر در مسیر رود ارس، مرحله چهارم در مسیر سرعین - تبریز و مرحله آخر در داخل شهر تبریز برگزار می‌شود.

سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان پس از ۲ سال وقفه به میزبانی سه استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل برگزار می‌شود.

حضور رکابزنان المپیک و خارجی کیفیت تور ایران را بالا برده است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقب در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان گفت: سطح کیفی این دوره از تور به دلیل حضور دوچرخه‌سواران المپیک و خارجی افزایش یافته است.

حبیب ستوده نژاد ادامه داد: رکابزنان ۳ تیم داخلی و ۹ تیم داخلی در این دوره حضور یافته اند و تور طبق برنامه از فردا و در پنج مرحله برگزار می شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم ضمن خوشامدگویی به تیم‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: امیدواریم این تور منشاء خیر و برکت باشد و مایه مباهات است که در شهر تاریخی و قهرمان تبریز میزبان این مسابقات هستیم.

عابدین خرم دامه داد: در دنیای امروز ورزش به عنوان نیروی محرکه جهت افزایش روحیه جامعه کارکرد دارد و به همین دلیل هرگونه هزینه در توسعه اماکن ورزشی نوعی سرمایه‌گذاری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش محوری ورزش در پیوند ملت‌ها، تاکید کرد: ورزش به عنوان یک زبان مشترک موجب پیوند ملت‌ها فارغ از مسائل سیاسی می‌شود و بر همین اساس برگزاری این تور را غنیمت شمرده و می‌دانیم که این تور باعث صلح و دوستی میان ملت‌ها خواهد شد.

 سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز در مراسم افتتاحیه تور سی‌وپنجم گفت: وقتی از سی‌وپنجمین دوره برگزاری یک رویداد صحبت می‌شود باید یاد کنیم از کسانی که در این رویداد زحمت کشیدند.

رسول هاشم کندی یادآور شد: اولین دوره این تور در سال ۱۳۶۵ برگزار شده و حتی جنگ هم نتوانست مانع برگزاری این رویداد شود و به همین دلیل وظیفه ما در برگزاری این تور که نماد غیرت آذربایجان است، سخت است.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری مطرح کرد: این رویدادها به دلیل اینکه در معابر شهری و گردشگری برگزار می‌شود، اجازه می‌دهد که زیبایی‌ها و فرهنگ شهرها دیده شود و به همین علت تورهای دوچرخه‌سواری در تمام دنیا با این اهداف برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: تور ایران و آذربایجان به دلیل پاندمی کرونا ۲ سال برگزار نشد و برگزاری آن بعد از این وقفه کار بزرگی بود که مدیون مسئولین استان است.

 در حاشیه مراسم افتتاحیه از اصغر خدایاری و خانواده‌های مرحوم “اکبر گوهرخانی” و “منوچهر فکرآزاد” به عنوان سه بنیان‌گذار این مسابقات و نیز “عابدین خرّم” استاندار آذربایجان‌شرقی، “یعقوب هوشیار” شهردار تبریز و “حکیمه غفوری” عضو شورای شهر تبریز تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha