تصادفات ۲۰ هزار ماموریت‌ اورژانس ۱۱۵ در خراسان رضوی را به خود اختصاص داد

مشهد- ایرنا- مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ هزار و ۳۷۵ ماموریت اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه مرتبط با تصادفات در خراسان رضوی امدادرسانی شده است.

محمد علیشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کل ماموریت های اورژانس ۱۱۵ از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۲ هزار و ۰۳  مورد بوده است که از این میزان ۱۲۲ هزار و ۳۲۸ مورد مربوط به ماموریت‌های غیرتصادفی بوده است.

این مسوول اظهار داشت: همچنین در این مدت، ۵۹۸ هزار و ۶۰۲ تماس با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده است که بخشی از تماس ها غیر مرتبط و یا در قالب مزاحمت تلفنی به شمار می‌رود.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: در سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) یک هزار و ۱۰ ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.

وی افزود: از این میزان ماموریت، ۱۰۵ مورد مرتبط با حوادث و سوانح تصادفات و ۹۰۵ مورد مربوط به حوادث غیر تصادفی مشهد بوده است.

علیشاهی گفت: همچنین در این روز سه هزار و ۷۱۷ تماس با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده است.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۰ پایگاه عملیاتی شامل ۹۸ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha