سرپرست وزارت تعاون: دفاع مقدس مکتبی انسان‌ساز است

مشهد-ایرنا-سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دوران دفاع مقدس مکتبی انسان‌ساز محسوب می‌شود و این مکتب باید در جامعه نهادینه شود.

محمدهادی زاهدی وفا روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و نواختن زنگ ایثار و شهادت در مشهد افزود:  اگرچه خانواده ها مکلف هستند مکتب ایثار و شهادت را به فرزندان خود منتقل کنند، اما نظام آموزش و پرورشی ما نیز وظیفه دارد این مکتب را در انواع برنامه ها، اسناد و مکتوبات خود نهادینه کند و آن را برای گام دوم انقلاب حفظ کند.

وی خاطر نشان کرد: مکتب ایثار و شهادت همچنان در سینه پدران و مادران این سرزمین باقی می‌ماند و می‌تواند حماسه آفرین باشد و تکلیف امروز ما این است که این مکتب را در نظام آموزشی و پرورشی خود نهادینه کنیم.

زاهدی وفا در ادامه با بیان اینکه محرم و صفر برای ما یادآور اسوه های بزرگ مکتب ایثار و شهادت است، ادامه داد: در طول تاریخ برای انسانیت اسوه هایی ترسیم کرده‌اند و این بزرگان و اسوه ها و فضیلت هایشان سینه به سینه به نسل بعد منتقل شده، تا این که در ۲۲ بهمن۱۳۵۷ امام خمینی(ره) با ظرفیت الهی توانست معجزه قرن را انجام دهد و انقلاب را برپا کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: انقلاب در آغاز راه بود که با حمله استکبار عالم مواجه شد و دوباره مکتب آدم ساز علوی توانست یکی از مهمترین دستاوردهای فرهنگ ایثار و شهادت را رقم بزند و هشت سال دفاع مقدس را به عنوان تجربه موفق در فرهنگ این سرزمین و فرهنگ جهان تشکیل دهد که بزرگان بسیاری در این مکتب تربیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن مکتب ایثار و شهادت در نظام آموزشی و پرورشی کشور تکلیف امروز همه ماست، ادامه داد: تقارن هفته دفاع مقدس با دهه آخر ماه صفر یادآور بزرگانی است که در این مکتب آموزش دیده‌اند و سینه به سینه این مکتب را به ارث بردند و برای فرزندان خود به یادگار گذاشتند، یک مکتب انسان ساز نسل به نسل منتقل و در تاریخ انقلاب اسلامی حک شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این آیین تزکیه،تعلیم، کتاب و حکمت را چهار واژه کلیدی در دعوت به اسلام و همه پیامبران دانست و افزود: امروز روز دانش آموزان است، دانش آموزانی که می خواهند از اینجا راهی را شروع کنند که پایان زیبایی دارد و در سال تحصیلی که با هفته دفاع مقدس شروع می شود، صعود و ارتقا ارزشی بیابند. 

سید امیر شوشتری ادامه داد: جهان هفته دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد و امروز که با نام و یاد شهدا مزین هست، سال تحصیلی جدید را شروع می کنیم.

با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز در خراسان رضوی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به کلاس درس می‌روند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha