۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84895387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: مشکلات امروز جهان ریشه در تفکر غربی دارد

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مشکلات امروز جهان ریشه در تفکر غربی دارد زیرا وحشی‌گری در بطن این تفکر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در مراسم رژه یگان‌های منتخب نیروهای مسلح که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در بیرجند برگزار شد افزود: انسان راه صحیح برای وصول به تمدن صحیح را باید با قانون طی کند که ریشه فطری دارد.

وی گفت: انسان به لحاظ خلقت، مدنی الطبع است همچنان که دیانت انسان براساس فطرت اوست که نقشه راه محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از موانع بزرگ قاره سبز وحشی‌گری تفکر غربی است که از عمق تاریخ حتی در دورانی که اروپا مرکز فلاسفه بود، بر سیاست و فرهنگ آن حاکم بوده است.

وی یادآور شد: نمونه آن حرکت اسکندر مقدونی است و بعد از آن دوران‌های حنگ‌های صلیبی که اسرا را در روغن زیتون می‌جوشاندند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در جهت گسترش فساد و برای جامعه مسلمین در ۷۰۰ سال قبل در آندلس که الان همان نقشه را پیاده می‌کنند، شعار فساد جامعه تا نابودی جامعه را دنبال کردند.

وی افزود: اروپایی‌ها وارد خاک آمریکا شدند و از آن افسانه‌های دروغ ساختند، ۶۰ میلیون مردم بومی را کشتند و بر سر قبر آنها ایالات متحده را ساختند.

امام جمعه بیرجند گفت: کشف قبرهای دسته‌جمعی همچنان ادامه دارد و متاسفانه امور دینی مسیحیت هم همراه آنها بود، دانشمندان را به جرم علم با بهره‌گیری از خرافات سوختند و الان دنیا را دارند می‌سوزند.

وی افزود: جنایات در اینها خلاصه نمی‌شود از ۲۰۰ سال قبل ه‍م به سمت کشورهای آسیایی آمدند و بر سر هند چه آوردند، در ایران کشور را به دست انسانی بی‌سواد دادند و ۶ میلیون نفر را از گرسنگی کشتند و از ۲۰ میلیون جمعیت ایران ۱۰ میلیون نفر با چراغ خاموش کشته شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: امروز همین انسان‌های پرادعا و ادکلن‌زده با کشورها چه می‌کنند در حالی که جنگ جهانی اول و دوم را خودشان به راه انداختند و دروغی تحت عنوان هولوکاست ساختند و فرانسه قانونی تعیین کرد که هر کسی با آن مخالفت کند، جرم است.

وی گفت: سیاستی را پای کار آوردند که باید برای یهودی‌های صهیونیست که در هولوکاست کشته شدند، جبران و سرزمین بدون جمعیت برای جمعیت بدون سرزمین تاسیس شود، آیا فلسطین بدون جمعیت بود و ۸۰ سال است که در این سرزمین می‌کشند و اسمش را می‌گذارند دموکراسی که عین وحشی‌گری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: با بصیرتی که امام راحل داشت و با بصیرت مردم و نیروهای مسلح، شاخ غول پوشالی‌شان را شکستند و مظلومان عالم احساس پشتیبانی می‌کنند.

وی گفت: ظلمی که در ۵۲ کشور کردند، آنچه بر سر یمن، سوریه و فلسطین آوردند فقط با یک زبان پاسخ داده می‌شود که راه قدرت است و در قرآن به آن تاکید شده است.

مراسم رژه یگان‌های منتخب نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس همزمان با ۳۱ شهریور با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران استان و عموم مردم در بلوار صیاد شیرازی بیرجند برگزار شد.

۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۱۳۵۹ و در تقویم رسمی کشور آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha