جایگاه استاد شهریار در شعر و ادب اسلامی والا و سرآمد است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت توجه به اسطوره‌های شعر و ادب و فارسی گفت: آثار فاخر استاد شهریار بویژه در ابراز علاقه به ائمه اطهار، جایگاه والایی به ایشان در شعر و ادب اسلامی بخشیده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا نوروزی عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت استاد شهریار که در سالن خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: شعرهای استاد شهریار با ابراز عشق و علاقه به ائمه اطهار و دین اسلام گره خورده است که از این رو نام این شاعر در جای جای ادب فارسی و آذربایجان، در اوج می‌درخشد.

وی زبان، شعر و ادب فارسی را از شیرین‌ترین زبان‌های دنیا دانست و افزود: ادبا، شاعران و نویسنده‌های بزرگ ایران با استفاده از این زبان عشق و علاقه دلی خود از عالم هستی را به رخ می‌کشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: شعر بهترین و گویاترین زبان بیان دل‌نوشته است که یک نفر می‌تواند از آن طریق حس و حال، عواطف، رویداد و حتی تاریخ را بیان کند.

وی با اشاره به لزوم نکوداشت روز شعر و ادب فارسی ادامه داد: شاعران این استان همیشه در جایگاه و رتبه‌های نخست و داوری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی حضور دارند و این جایگاه را همیشه پر آوازه نگاه داشته‌اند و باید اذعان کرد که آذربایجان‌غربی جایگاه رفیعی در حوزه شعر در سطح کشور دارد.

نوروزی با بیان اینکه ۲۳۰ نفر از شعرای آذربایجان‌غربی عضو صندوق هنر هستند، گفت: این تعداد از شاعران دارای ثبت شعر مکتوب در قالب کتاب هستند درحالی که تعداد شاعران این استان بسیار بیشتر از این تعداد است.

به گزارش ایرنا،  روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت استاد شهریار شاعر پرآوازه اهل آذربایجان و شهر تبریز است که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی، نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha