۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۱۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84889915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام یمنی: ائتلاف سعودی در اجرای توافق مبادله اسرا کارشکنی می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن شنبه شب گفت که ائتلاف سعودی در اجرای توافق مبادله اسرا کارشکنی می‌کند.

به گزارش ایرنا از المسیره، «عبدالقادر المرتضی» افزود: پرونده اسرا از آغاز آتش بس سازمان ملل تقریباً شاهد رکود کامل در سطح محلی و بین المللی بوده است.

او ادامه داد: متجاوزان و مزدوران علی رغم اینکه ما در ماه مارس سال جاری توافقنامه مبادله بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اسیر از هر دو طرف را امضا کردیم، همچنان در موضع خود پافشاری می‌کنند.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن اضافه کرد، مزدوران متجاوز همه تلاش‌های سازمان ملل متحد برای موفقیت این توافق را که آخرین دور آن مذاکرات یک ماه پیش در اردن بود را به شکست کشاندند.

المرتضی همچنین گفت: مزدوران متجاوز علاوه بر عدم اجرای توافقنامه سازمان ملل متحد، تبادل اسرا را که در سطح محلی توافق شده بود نیز متوقف کردند.

وی افزود: آنچه در حال حاضر نیروهای متجاوز به دنبال آن هستند این است که اسرای سعودی و تعدادی از سران مزدور را آزاد کنند و بقیه را به زمان دیگری موکول کنند، اما ما این پیشنهاد را رد کردیم.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن اضافه کرد، ما به سازمان ملل متحد برای اجرای کامل توافق اطمینان دادیم و گزینشی کردن در توافق را رد کردیم.

وی پیش تر نیز از پیشرفت کند مذاکرات برای اجرای توافق تبادل اسیر که در ماه مارس با نظارت سازمان ملل متحد با ائتلاف متجاوز امضا شده بود، انتقاد کرده بود.

المرتضی ۱۳ خردادماه نیز ابراز امیدواری کرد که فرستاده ویژه سازمان ملل متحد از تمدید آتش‌بس برای پیشبرد اجرای توافق تبادل اسرا استفاده کند.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha