۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84886432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۱ هزار زائر خارجی از مرز باشماق تردد کردند

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبر: 84886432
بیش از ۱۱ هزار زائر خارجی از مرز باشماق تردد کردند

سنندج- ایرنا- فرماندار مریوان گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۸۷۸ زائر خارجی اربعین از مرز باشماق به سمت عتبات عالیات و کربلا تردد کرده اند.

اسماعیل احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر زائران خارجی که از مرز باشماق تردد کرده‌اند مربوط به کشورهای آذربایجان و ترکیه بوده است.

وی آمار زائران ایرانی تردد کننده از مرز باشماق را نیز ۳۰ هزار و ۱۵۸ نفر اعلام و اضافه کرد: در مجموع تاکنون ۴۲ هزار و ۳۶ زائر اربعین از این مرز به سمت کربلا و اماکن مقدس عراق تردد کرده‌اند.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه روز گذشته نیز ۲ هزار و ۴۶۷ زائر از مرز باشماق تردد کردند، ادامه داد: امروز نیز تا ساعت ۹ صبح، ۷۴۰ زائر از این مرز خارج و وارد خاک عراق شدند.

احمدی آمار زوار ورودی به کشور از مرز باشماق را ۴۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تردد زائران از مرز بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و همه امکانات برای خدمت رسانی به زوار فراهم است.

وی یادآور شد: در داخل شهر مریوان و مرز باشماق، موکب‌ها به اندازه کافی برای خدمت رسانی به زائران برپا شده و از لحاظ اسکان زائران نیز هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

امسال با تصمیم وزارت کشور، مرز باشماق مریوان برای اولین بار جهت تردد زائران اربعین انتخاب شده است.

مریوان در ۱۲۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان و پایانه مرزی باشماق نیز در ۱۷ کیلومتری غرب شهر مریوان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha