۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳
کد خبر: 84886025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح کاداستر در ۱۴هزار هکتار از زمین های کشاورزی باشت درحال اجراست

گچساران - ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت گفت: طرح کاداستر یا حدنگاری در ۱۴هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در دست اجراست.

محمد انصاری  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بزرگ تهیه نقشه کاداستر برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی شامل پایش و تعیین کاربری باید در سطح ۲۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی باشت اجرا شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح و تهیه نقشه کاداستر، مالکیت‌ دولتی و خصوصی اراضی، الگوی کشت و نوع محصول مشخص شده و تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری اکیپ‌های جمع‌آوری اطلاعات می‌توانند برای زمین خود سند مالکیت دریافت کنند.

انصاری  ابراز کرد: برای تحقق قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، عملیات اجرایی تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی و رفع تداخلات قوانین موازی در سطح زمین‌های زراعی و باغی باشت اجرا می‌شود.

 رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت گفت: با اجرای طرح کاداستر صدور سند برای اراضی کشاورزی تسهیل و اراضی بدون سند و در حال واگذاری تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تثبیت مالکیت‌های قانونی مالکان و رفع اختلافات ملکی منابع ملی و مردم از طریق کمیسیون ماده ۵۴ را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.

انصاری، اجرای طرح کاداستر موجب یکپارچه‌سازی اراضی، تعیین الگوی کشت، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی، تعیین تکلیف و جلوگیری از بروز اختلافات ملکی و همچنین جلوگیری از پدیده زمین خواری می شود.

وی از تعامل مردم و کشاورزان شهرستان با گروه نقشه بردار مدیریت حدنگاری و جهاد کشاورزی قدردانی کرد.

سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در باشت تولید و روانه بازار می‌شود.


 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha