۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2421
کد خبر: 84884263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همراهی مردم با ستاد اربعین/ بازگشت زائران کلید خورد

تهران- ایرنا- رئیس ستاد مرکزی اربعین با قدردانی از زائران بابت توجه به توصیه‌های این ستاد در بازگشت سریع‌تر به کشور گفت: زائران این توصیه‌ها که زود از مرز خارج و زودتر هم وارد شوند را عمل کرده و در حال بازگشت هستند.

سید مجید میراحمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره آخرین وضعیت تردد زائران از مرزهای غربی کشور اظهار داشت: زائران خوشبختانه به توصیه‌های ستاد اربعین در بازگشت سریع‌تر به کشور توجه کردند و از دیشب بازگشت زائران به کشور آغاز شده است.

زائران با سهولت در مرزهای منتهی به عراق در رفت و آمد هستند

معاون وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون حدود ۳ میلیون زائر از مرزهای کشور خارج و برای حضور در مراسم بزرگ اربعین حسینی وارد کشور عراق شده‌اند، گفت: افزایش قابل توجهی در بازگشت زائران به کشور داریم و تاکنون ۶۵۰ هزار زائر در حال ورود به کشور  هستند.

وی با اشاره به حضور میدانی خود در مرز تمرچین استان آذربایجان غربی اضافه کرد: مرز تمرچین هم در وضعیت خوبی قرار دارد و زائران با سهولت در رفت و آمد هستند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار، توازن منطقی بین ورود و خروج زائران به وجود آمده که در اربعین‌های گذشته سابقه نداشته است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر  کشور با بیان اینکه زمان اوج بازگشت برای ما بسیار مهم است، بیان کرد: یکی از نگرانی‌های جدی و هرساله زائران، شلوغی مرزها در زمان ائج گرفتن بازگشت زوار اربعین به کشور است که احتمال دارد در سه روز منتهی به اربعین رفت و آمد در مرزها یک‌طرفه شود.

وی همچنان به زائران توصیه کرد که به محض انجام زیارت اربعین در کربلای معلا، عازم مرزهای کشور شوند و با توجه به کمبود امکانات و فراهم نبودن زیرساخت ها در عراق، زمان ماندن در این کشور را کاهش دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha