۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84883022
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان آغاز شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84883022
جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان آغاز شد

همدان-ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از آغاز دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «دوست من کتاب» به میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «عاطفه زارعی» روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان همدان، ترویج فرهنگ مطالعه، معرفی کتابخانه‌های عمومی و انس بیشتر با کتاب را از اهداف محوری برگزاری این جشنواره ملی دانست و افزود: این جشنواره در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با موضوع کتاب برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بخش شعر این جشنواره در سه رده سنی شاعران کودک (۷ تا ۱۲ سال)، شاعران نوجوان (۱۳ تا ۱۸ سال) و شاعران جوان و بزرگسال (بالای ۱۸ سال) و بخش داستان کوتاه آن نیز در سه رده نویسندگان کودک (۷ تا ۱۲ سال)، نویسندگان نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) و نویسندگان بزرگسال (بالای ۱۸ سال) برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۹۱۱ اثر با مشارکت ۱۹ استان به دبیرخانه اولین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب ارسال شد.

زارعی تصریح کرد: علاقمندان می توانند تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ آثار خود را با موضوع کتاب از طریق سایت www.samakpl.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و زمان برگزاری آیین اختتامیه جشنواره نیز اردیبهشت ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان آغاز شد

وی، آموزش منابع انسانی و زیر ساخت اطلاعاتی را از مولفه های توسعه و تبدیل شدن به اقتصاد دانش بنیان برشمرد و افزود: سیستم نوین زیر ساخت اطلاعاتی و ارتباطی منجر به تسهیل ارتباطات موثر، انتشار و پردازش اطلاعات شود و هر میزان فضای ارتباطی در یک جامعه گسترده باشد انگیزه های دانش آموزی برای رشد بیشتر می شود.

زارعی خاطرنشان کرد: عملی شدن قانون تخصیص نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان همدان در تامین منابع اطلاعاتی، تجهیز کتابخانه ها و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نقش بسزایی دارد که شهرداران باید در خصوص اجرای این قانون اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: براساس ماده قانونی ۱۷۲ معافیت های مالیاتی، امکان کسر از مالیات عملکرد آن دسته از مودیانی که مبالغی به حساب‌های تعیین شده جهت تعمیر، تجهیز، احداث و تکمیل کتابخانه‌ها و سایر مراکز فرهنگی واریز می کنند، مهیا شده است.

«حسن رضانیا» گفت: ظرفیت های قانونی ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم در راستای افزایش سرانه‌ کتابخانه‌ای در تمامی مناطق استان از سال های گذشته در قانون پیش بینی شده بود که امروز در جلسه ای با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان همدان مطرح و پیگیری شد تا به مرحله اجرا درآید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان پیگیری اجرای طرح صدور حکم جایگزین مجازات محکومین جرایم غیرعمد را به نفع ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست و اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق ارتقای سطح بینش و آگاهی افراد با کمک کتاب یکی از مهم‌ترین اهداف نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان است.

رضانیا یکی از مولفه های داشتن جامعه دانش بنیان را تقویت زیرساخت های اطلاعاتی و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: مصوبات امروز جلسه در راستای ایجاد زیرساخت های اطلاعاتی و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی راه گشا است.

جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان آغاز شد

در پایان این نشست از پوستر دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «دوست من کتاب» رونمایی شد.

استان همدان دارای ۱۱۸ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha