رئیس سازمان ملی بهره‌وری: شاخص بهره‌وری در کشور ۳ درصد افزایش یافت

ساری - ایرنا - رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور گفت: شاخص بهره‌وری در کشور با اجرای طرح‌های اصلاحی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از سوی دولت سیزدهم در یکسال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

میرسامان پیشوایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای اداری استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه‌ طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ شاخص بهره‌وری کشور می‌باید به بیش از ۹ درصد می‌رسید اما متاسفانه به دلیل بی‌توجهی و قصوری که در این حوزه در دولت‌های قبل روی داد رشد شاخص بهره‌وری در این مدت به منفی یک درصد رسید.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با تکیه بر نرخ رشد اقتصادی با بهره‌وری اقدامات خوبی را برای جبران این عقب ماندگی‌ها انجام داد که ماحصل آن رشد سه درصدی کشور در شاخص بهره وری در یکسال اخیر بوده است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور تصریح کرد: اصلاح فرآیند سازمانی یکی دیگر از اولویت‌های کاری دولت برای تحقق رشد بهره‌وری در کشور است که در این بین حذف امضاهای غیرکاربردی در ادارات باهدف برچیده شدن کاغذبازی‌های اداری در دستور کار است.

پیشوایی با بیان این که سازمان ملی بهره‌وری کشور به صورت فصلی مهم‌ترین اقدامات خود را به مجلس شورای اسلامی و هیات دولت گزارش می‌دهد، اضافه کرد: از تمامی کمیته‌های استانی در این حوزه می‌خواهیم در قالب مشخص گزارش‌های بهره‌وری خود را در زمان مقرر ارایه دهند.

وی با بیان این که بازنگری ساختارهای دولتی با نگاه افزایش بهره‌وری و چابک سازی در دستور کار است، ادامه داد: دولت با برنامه‌ریزی‌های از این دست درصدد رشد اقتصادی کشور است.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور به منظور شرکت در نشست شورای اداری مازندران در قالب سفر یک روزه به این استان سفر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha