سامانه رادار هواشناسی برای گلستان تهیه شد/  استقرار «رادار هواشناسی» آرزوی گلستانی‌ها که در سفر دولت سیزدهم محقق شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: سامانه رادار هواشناسی این استان برای نصب و بهره‌برداری در گنبدکاووس توسط سازمان تهیه و خریداری شد که با تکمیل ساختمان آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نوربخش داداشی روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: نصب سامانه رادار هواشناسی خریداری شده برای استان با بهره‌برداری از ساختمان در دست ساخت آن از محل اعتبارات سفر دولت سیزدهم به استان در اسفند ماه سال گذشته، انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت ساختمان رادار هواشناسی استان گلستان در گنبدکاووس جانمایی و آغاز شده است، گفت: در صورت تخصیص کامل اعتبارات مورد نیاز، ساخت ساختمان سامانه ظرف یکسال پایان یافته و بلافاصله تجهیز و  مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عملیات اجرایی ساخت ساختمان رادار هواشناسی گلستان در گنبدکاوس دارای زیربنای هزار و ۱۴۰ مترمربع و دکل یا برج ۳۰ متری از ۶ مردادماه سال جاری آغاز شده است.

سامانه رادار هواشناسی برای گلستان تهیه شد/  استقرار «رادار هواشناسی» آرزوی گلستانی‌ها که در سفر دولت سیزدهم محقق شد
داداشی همچنین از نشست هماهنگی اخیر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی در تهران خبر داد و افزود: در این نشست روند ساخت ساختمان و تامین اعتبار آن در گنبدکاووس و تهیه تجهیزات آن مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، ۱۵۰ میلیارد ریال برای ساخت ابنیه رادار هواشناسی در سفر رییس جمهور به استان گلستان در اسفند ماه سال گذشته مصوب شده بود.

داداشی افزود: بهره‌برداری از این طرح، نقش بسزایی در اعلام هشدار بارش‌های نقطه‌ای و پیشگیری از خسارت‌های آن در منطقه خواهد داشت.

گلستان واقع در شمال کشور از جمله استان‌های سیل‌خیز در کشور به شمار می‌رود که آخرین آن سیل سهمگین روزهای پایانی اسفند ماه ۱۳۹۷ بود که منجر به خسارت مالی و جانی شد.

تغییر اقلیم، رژیم بارش‌های گلستان را عوض کرد

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha