۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84877458
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چگونه تشکیلات خودگردان به اسرائیل خدمت می کند؛ لیونی پاسخ داد

تهران – ایرنا- وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی خدمات تشکیلات خودگردان فلسطین برای این رژیم را که براساس توافق سازش اسلو تشکیل شد، تشریح کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، "زیپی لونی" وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرونوت" اظهار داشت: اسرائیلی ها امروز با شعار"بگذارید ارتش پیروز شود"، وظیفه مقابله با فلسطینیان را برعهده ارتش می گذارند، ولی در واقع این شعاری بیش نیست که به زودی باعث ناامیدی واقعی آنها می شود.

وی با اشاره به توافقنامه سازش اسلو بین رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و بیرون آمدن تشکیلات خودگردان فلسطین از دل آن افزود: جناح راست در اسرائیل توافق اسلو را یک فاجعه تاریخی می نامد، اما درعین حال خود هیچ تلاشی برای لغو آن نمی کنند، بلکه ارتش را برای محافظت از تشکیلات خودگردان فلسطین که برمبنای همین توافق ایجاد شده، تحت فشار قرار می دهند زیرا بار تامین نیازهای میلیون ها فلسطینی در زمینه های آموزشی، بهداشتی، پلیسی و رفاه اجتماعی را از دوش اسرائیل برمی دارد و درعین حال هماهنگی امنیتی با این تشکیلات، از افشا شدن فعالیتهای خطرناک روزانه ارتش در داخل اردوگاههای فلسطینی (در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس) جلوگیری می کند.

وی افزود: حضور تشکیلات خودگردان فلسطین موجب رفع اتهام آپارتاید از اسرائیل می شود.

افزایش مبارزه مسلحانه گروههای مقاومت فلسطین بویژه در دو شهر نابلس و جنین که اسطوره مقاومت در کرانه باختری به شمار می روند، بیش از پیش سران رژیم صهیونیستی را نگران کرده است، چرا که آنها پیش از این فقط نگران مقاومت غزه در جنوب بودند ولی این روزها مقاومت کرانه باختری به چالشی بزرگی برای سران رژیم صهیونیستی تبدیل شده که با بی ثباتی سیاسی در درون سرزمین های اشغالی روبه روست.

سران رژیم صهیونیستی ضعف محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در برخورد با مقاومت فلسطین در کرانه باختری را از علل افزایش عملیات مقاومت در برهه اخیر در این منطقه می دانند.

در همین راستا، شبکه سعودی "الشرق" دو روز پیش به نقل از یک مقام فلسطینی از سفر یک مقام سابق امنیتی رژیم اسرائیل به رام الله و دیدار محرمانه وی با محمود عباس خبر داد.

این رسانه افزود: این دیدار در حاشیه ادعاهای اسرائیلی‌ها درباره "ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین" در قبال افزایش فعالیت و قدرت نیروهای مقاومت، انجام می‌شود.

برپایه این گزارش، این دیدار یک روز پس از یک نشست پنهانی مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل انجام شد که در آن مقامات ارشد طرفین برای گفتگو درباره مسائل حیاتی در اراضی تحت کنترل این تشکیلات حضور داشتند.

اما "حسین الشیخ" دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان سفر مقام رژیم صهیونیستی به رام الله و دیدارش با محمود عباس را تکذیب کرد و در توییتی نوشت: شایعه ها درباره سفر یک مقام اسرائیلی به رام الله و دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان صحت ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha