۳۰۰ دانشجوی گلستانی در طرح ملی «حامیم» شرکت می‌کنند

گرگان - ایرنا - دبیر اجرایی طرح «حامیم» (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) گلستان گفت: این طرح که به صورت ملی در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود از ۱۵ هزار سهیمه ملی، ۳۰۰ سهیمه به دانشجویان دانشگاه‌های این استان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون اجرای این طرح در گلستان اظهارداشت: این طرح از ۱۲ تا ۱۸ شهریور ماه در ۲ بخش برادران و خواهران دانشجوی مقطع کارشناسی برگزار خواهد شد که کلاس‌های خواهران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و کلاس‌های برادران در دانشگاه علوم پزشکی دایر خواهد شد.

وی یادآور شد: از مجموع دانشجویان گلستانی ۱۷۰ نفر را خواهران و مابقی را برادران تشکیل می‌دهند که به علت همزمانی با ایام اربعین و همچنین برگزاری موکب‌های مختلف، بیشتر برادران در آن بخش حضور دارند و همین مساله باعث کاهش تعداد دانشجویان پسر شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای دانشگاه‌های استان به ترتیب آزاد اسلامی ۷۰ نفر، گلستان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هر کدام ۵۰ نفر، فرهنگیان ۴۰ نفر، گنبدکاووس و پیام نور هر کدام ۲۰ نفر و مابقی به سایر دانشگاه‌ها سهمیه در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی طرح «حامیم» در گلستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب یک ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده انقلاب وجود دارد و یک تصویرسازی کلی راجع به مسائل اصلی انقلاب شده و در آن بیانیه چهار نقطه اصلی شامل عظمت حادثه انقلاب، عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز، عظمت چشم‌اندازی است که باید به آن برسیم و نیز عظمت نقش نیروی جوان متعهد مشخص و تاکید شده است.

ذوالفقاری افزود: متاسفانه‌ها خیلی افراد به نقطه اول توجه نمی‌کنند و نقطه دوم مقابل حرف کسانی است که اصرار دارند بگویند انقلاب نتوانسته کارکردی از خودش نشان بدهد.

وی ادامه داد: در نقطه سوم مشخص شده که به کجا می‌خواهیم برسیم، می‌خواهیم چه کار کنیم و هدف ما کجا است و در نقطه چهارم توجه به جوانی است که احساس تعهد و مسوولیت کند.

وی اضافه کرد: عظمت نقش قشر جوان متعهد در این مسیری که در پیش‌رو داریم و در رسیدن به آن چشم‌انداز مورد نظر است و ما به یک حرکت عمومی به سمت آن چشم‌انداز نیاز داریم که باید یک حرکت عمومی در کشور راه بیفتد و البته این حرکت وجود دارد، اما باید این مسیر انضباط داشته باشد، سرعت یابد و پیشرفتش به سمت آن چشم‌انداز محسوس باشد که این حرکت با محوریت جوان متعهد است.

دبیر اجرایی طرح «حامیم» در گلستان گفت: تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان، آناده سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیت‌های نهاد در سال تحصیلی آینده و استفاده از فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد از اهداف اجرای این طرح است.

ذوالفقاری در خصوص ویژگی‌های مخاطبین بیان کرد: دانشجویان منتخب برای طرح «حامیم»، دانشجویان انقالابی، کنشگران و فعالان فرهنگی، سیاسی، مذهبی و فکری در دانشگاه‌ها هستند که شناسایی آنها وجود انگیزه، سابقه فعالیت و کنشگری در دانشگاه است که این گروه اعم از اعضای کانون‌های فرهنگی و مذهبی، تشکل‌ها، انجمن‌های علمی، هیات دانشجویی و فعالان رسانه‌ای هستند و توسط دبیر استانی با همکاری دیگر مسولان دفاتر انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین تایید نفرات پیشنهادی توسط رییس دفتر استانی لازم است اما اصل در انتخاب بر نخبگی، کنشگری و موثر بودن افراد در فضای حقیقی و مجازی ا ست و صرف انتخاب افراد با تعیین سهمیه برای دانشگاه‌های استان روش صحیح و کیفی نیست.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha