۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84873493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در یک هفته گذشته ۲۰ روستای استان با جمعیت ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

مصطفی بهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ادامه طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات با تامین تجهیزات مورد نیاز و نصب آنها، در هفته گذشته عملیات ارتقای ۱۲ سایت تلفن همراه انجام شد.

وی با بیان اینکه این سایت‌ها در شبکه همراه اول هستند، اظهار داشت: اعتبار پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی از محل منابع خدمات عمومی اجباری فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: برای این ۱۲ سایت اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال از همین محل هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در ادامه اجرای طرح اتصال روستاها و در برنامه کوتاه مدت، با نصب تجهیزات سایت‌های تامین اعتبار شده، تا سه ماه آینده ۱۶سایت جدید تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی احداث می‌شود.

بهی گفت: همچنین ۱۹ سایت تلفن همراه روستایی دیگر نیز برای برقراری پوشش اینترنت پرسرعت همراه، به فناوری‌های بالاتر ارتقا پیدا می‌کند که در مجموع ۶۶ روستا را از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha