۸ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۳۲
کد خبرنگار: 5304
کد خبر: 84873189
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تجمع شهروندان شیراز در اعتراض به هتک حرمت خانواده شهید «خادم صادق»

شیراز-ایرنا- شماری از شهروندان شیرازی در واکنش به هتک حرمت خانواده شهید «خادم صادق» در محل وقوع حادثه تجمع کردند و خواستار برخورد با عاملان این هتاکی شدند.

به گفته لطف الله شیبانی فرماندار شیراز، روز یکشنبه ششم شهریورماه ۱۴۰۱ همسر و دختر شهید منصور خادم صادق در یک بازار شیراز به دو خانم که حجاب از سر برداشته بودند بصورت لسانی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بجا آوردند اما این دو خانم بدحجاب اقدام به فحاشی کرده و به تحریک برخی افراد حاضر در محل، به ضرب و شتم خانواده شهید بزرگوار پرداختند.
این دو زن هتاک که با یکدیگر خواهر هستند، عصر روز دوشنبه توسط نیروی انتظامی در شهرک گلستان شیراز دستگیر شدند.
شهید منصور خادم صادق از شهدای بنام استان فارس است.
وی در دوران جنگ تحمیلی مسئولیت‌های مهمی در محور آبادان، زرهی لشکر ۱۹فجر، معاونت آموزش نظامی سپاه ناحیه فارس، بسیج لشگر ۱۹ فجر و فرماندهی آموزش دانشکده علوم و فنون زرهی ایفا کرد.
شهید خادم صادق که در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس شرکت کرده و از نواحی مختلف بدن نیز مجروح شده بود، در عملیات پاکسازی منطقه مین گذاری شده در جاده ام القصر پای خود را از دست داد.
این جانباز خستگی ناپذیر، در اول آبان ماه ۱۳۷۲ در حین انجام مأموریت در حوالی شهرستان دلیجان دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع باشکوه در شیراز، در گلزار شهدای دارالرحمه این شهر  به خاک سپرده شد.

محکومیت هتاکی به خانواده شهدا توسط مجتمع های تجاری و کسبه
در همین حال، محمد احمدی فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله(ع)شیراز تأکید کرد: کسبه پاساژ ها و مجتمع های تجاری شیراز با صدور بیانیه،اطلاعیه و نصب بنر اعتراض خود را نسبت به هتاکی و بی حرمتی با عوامل این بی شرمی ابراز کردند و خواستار برخورد با عوامل خاطی شدند.
وی ادامه داد: بازاریان مومن و انقلابی سومین حرم اهل بیت(ع)اجازه نمیدهند فرد یا افرادی قلیل به حیثیت و آبروی این دیار شهید پرور چوب حراج نهاده و سابقه مجاهدت اصناف شیراز را به حاشیه ببرند.
فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله (ع) شیراز با تشکر از واکنش بصیرانه و مدبرانه مجتمع های تجاری و کسبه که به درستی موضع خود را در این حادثه مشخص کردند گفت شهدا همیشه برای اقشار مختلف مردم محترم بوده و بازاریان در مقابل بی حرمتی سکوت نمی‌کنند.
وی افزود به نقل از همراهان شهید منصور خادم الصادق در دفاع مقدس  آن عزیز یکی از آرزوهای خویش را داشتن یک مرکز فرهنگی عنوان نموده که مسائل دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند و امروز نیز یاد  و راه آن شهید میان جوانان زنده و جاوید است.
وی خاطر نشان کرد تذکر شرعی و قانونی خانواده شهید نشان داد که روح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده است و مردم وصیت شهدا را فراموش نکرده اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha