۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶
کد خبر: 84869351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای پرچم کنگره جهانی حضرت محمد (ص) به وزیر علوم در شیراز

شیراز - ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همراه با استاندار فارس با دبیرکل کنگره جهانی حضرت محمد (ص) دیدار کرد که در این دیدار پرچم کنگره جهانی محمد (ص) به وزیر علوم اهدا شد.

 حامد تقوایی دبیرکل «کنگره جهانی محمد(ص) پیامبر رحمت، در آیینه ادب و هنر» روز یکشنبه در بخش پایانی سفر دو روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه به استان فارس با وزیر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار، ضمن معرفی فعالیت‌های کنگره جهانی محمد (ص)، به‌ عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی‌ هنری در زمینه‌ی پیامبر اکرم (ص)، بر لزوم گسترش فعالیت های این کنگره، به‌ویژه در زمینه‌های پژوهشی و فناوری با حمایت وزارت علوم تأکید کرد.
در پایان این دیدار که با حضور مسؤولان استان از جمله دکتر ایمانیه، استاندار فارس و دکتر مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز صورت گرفت؛ پرچم کنگره جهانی محمد(ص) به دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همراهان او، اهدا شد.

کنگره جهانی محمد (ص) با هدف همبستگی امت اسلام، شناسایی و شناخت پیامبر اسلام در ادبیات جهان، بهره‌گیری از توانمندی ادبی در شناساندن پیامبر اسلام و دین اسلام برگزار می‌شود.

نخستین دوره این کنگره از عید مبعث ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ رونمایی گردید. هنرمندان تا میلاد پیامبر رحمت (ص) ۲ آبان ۱۴۰۰ آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال نمودند و پس از داوری آثار در مراسم اختتامیه مصادف با عید مبعث ۹ اسفند ۱۴۰۰برگزیدگان معرفی شدند. این کنگره به صورت دوسالانه می باشد و فراخوان دومین کنگره بعثت ۱۴۰۱ است.

وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری روز شنبه با هدف افتتاح طرح‌های عمرانی استان فارس از جمله شهرستان کازرون به این استان سفر کرد. شرکت در آیین تودیع و معارفه سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از دیگر برنامه‌های روز نخست سفر وی بود.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه نیز در مراسم افتتاح پروژه‌های پژوهشی و درمانی حضور یافت. وی در بدو حضور در پارک علم و فناوری استان فارس، بر مزار شهید گمنام مدفون در این مجموعه حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه، به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

زلفی‌ گل در ادامه ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های فناورانه و برج فناوری استان فارس، آغاز به کار طرح دستیار فناوری را اعلام کرد. او همچنین از محل احداث دانشگاه هنر شیراز بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha