۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84867103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی نماز جمعه مقابل دفتر صلیب سرخ درهمبستگی با اسرای فلسطینی

تهران-ایرنا- شماری از شهروندان فلسطینی به دعوت کمیته اسیران فلسطینی برای اعلام همبستگی با اسرا در زندانهای رژیم صهیونیستی نماز جمعه را مقابل دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شهرغزه اقامه کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، نمازگزاران پس از اقامه نماز، ضمن تحصن در این مکان، شعارهای همبستگی با اسرای فلسطینی، سر دادند.

 براساس این گزارش، باشگاه اسرای فلسطینی اوایل صبح امروز جمعه نسبت به وضعیت "تنش آمیز شدید" حاکم علیه اسرای فلسطینی در تمامی زندان های رژیم صهیونیستی هشدار داده بود.

عبدالله قندیل مدیر تشکل غیردولتی "واعد" فعال در زمینه امور اسیران در زندانهای رژیم صهیونیستی نیز گفت: برگزاری نماز جمعه در حمایت از  مبارزات و مقاومت شجاعانه اسرای ما در واکنش به آزارو اذیتهای فزاینده صهیونیستها در این زندانها برگزار شده است.

وی در حاشیه این برنامه اعلام همبستگی گفت: این روزها تنش شدیدی در فضای داخلی زندان‌های مختلف در سرزمینهای اشغالی بر اسرای فلسطینی حاکم شده است.

قندیل خاطرنشان کرد: فراخواندن نیروهای سرکوبگر رژیم صهیونیستی به همراه سگ های پلیس توسط اداره زندانهای این رژیم، نشانه خطرناکی از اقدامات صهیونیستها علیه اسیران فلسطینی است.

وی گفت: فعالیتهای مردمی برای اعلام همبستگی با اسرا، همزمان در بسیاری از مناطق فلسطینی برگزار شده است، ما می خواهیم به اسرایمان بگوییم از صمیم قلب با شما  همراه هستیم و حمایت از مبارزات شما ادامه می دهیم.

هیات اسرای فلسطینی نیز امروز پیشتر اعلام کرده بود اسرای فلسطینی در تمامی زندان های صهیونیستها در معرض اقدامات تنش آمیز شدیدی از سوی صهیونیستها قرار گرفته اند.

این مرجع توضیح داد : این تنشها در پی صدور دستور جداسازی مضاعف اسرا و اعمال فشار برآنها و برداشتن وسایل برقی آنها از داخل سلولها شدت گرفته است .

اسرای  فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی روزهای دوشنبه و چهارشنبه گذشته، از بیرون رفتن برای بازرسی امنیتی روزانه خودداری کرده ، وعده های غذایی را نیز به زندانبانان پس داده و روز پنجشنبه در حیاط زندانها دست به تحصن زدند.

اسرای فلسطینی به تصمیم مسئولان زندانهای این رژیم برای اعمال تدابیرمحدود کننده بر اسرای محکوم به حبس ابد و انتقال مداوم آنها از اتاق، بند یا زندانی به زندان دیگر –با هدف سلب آسایش آن‌ها، معترض هستند.

بر اساس اطلاعات رسمی از فلسطین، بالغ بر چهارهزار و ۵۰۰  اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بسر می برند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha