استاندار سمنان: عزت امروز کشور نتیجه سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: عزت کشور در سیاست‌های خارجی با اقدامات دولت سیزدهم افزایش یافت به طوری که امروز ابَرقدرت‌های دنیا در مقابل عزت و اقتدار مردم ایران زانو می‌زنند و جمهوری اسلامی در معادلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی منطقه موثر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در آیین آغاز برنامه‌های هفته دولت در استان سمنان در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) ابراز داشت: شهید رجایی کمتر از یک ماه در مقام ریاست جمهوری خدمت کرد اما با اینکه بیش از ۴۰ سال از دوران خدمتش گذشت، هنوز مردم به ویژه در مناطق محروم از او به نیکی یاد می‌کنند زیرا هیچ شانی جز خدمتگزاری به مردم نداشت.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در اولین سال خدمت افزود: دولت سیزدهم در اوج شیوع کرونا بیش از حد نیاز واکسن وارد کرد و اوضاع کرونا و فوتی‌ها را بهبود بخشید.

استاندار سمنان ایجاد ثبات اقتصادی در کشور را از دستاردهای مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: مردمی کردن یارانه‌ها کاری شجاعانه از این دولت بود که در استان سمنان با همت و همراهی مردم، بازاریان، اتاق اصناف، ائمه جمعه، بسیج، نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین با موفقیت انجام شد.

هاشمی بیان کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اقتصادی و عمرانی در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان تصویب و تا کنون بیش از ۹۲ درصد از آن جذب شد.

وی با بیان اینکه در این سفر، ۳۲ هزار نامه مردمی نوشته شد افزود: ۱۶ هزار خانواده درخواست تسهیلات داشتند که در این زمینه با ۳ هزار و ۶۰۰ خانواده مساعدت شد. 

استاندار سمنان: عزت امروز کشور نتیجه سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم است

پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم استان سمنان پرداخت شد

استاندار سمنان گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ خانوده از محل سفر استانی ریاست جمهوری وام قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با اقساط ۶۰ ماهه دریافت کردند و پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم پرداخت شد.

هاشمی بیان کرد: در دولت سیزدهم و یک سال گذشته، نه تنها حتی یک واحد صنعتی در استان سمنان تعطیل نشد، بلکه ۴۵ واحد راکد نیز به چرخه تولید بازگشت و برای  یک هزار و ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال شد.

وی افزود: با وجود اینکه جمعیت استان سمنان کمتر از ۰.۸ درصد جمعیت کشور است، اما ۱۴.۱ درصد از تسهیلات اشتغال کشور را این استان جذب کرد.

استاندار سمنان گفت: اعتبارات روستایی در دولت سیزدهم ۶۳ درصد افزایش یافت و در ۴۲ روستا دهیاری تشکیل شد.

هاشمی بیان کرد: با نشستن مدیران در اتاق در بسته مشکلی حل نمی‌شود بلکه بسیاری از مشکلات مردم در سفرهای کاروان خدمت درک و حل می‌شود از این رو از ۲۴۰ روستای استان سمنان بازدید شد.

طرحهای هفته دولت در استان سمنان

وی افزود: ۵۶۴ پروژه عمرانی با اعتبار یک هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان در هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود که اعتبار ۹۲ طرح از محل سفر استانی ریاست جمهوری است.

استاندار سمنان گفت: ۸۰ طرح اقتصادی با اشغال ۴۴۴ نفر نیز در این هفته افتتاح می‌شود.

هاشمی افزود: در دولت فعلی قیمت خرید گندم از کشاورزان از پنج هزار تومان به بیش از ۱۱ هزار تومان رسید، میزان خرید گندم ۵۴ درصد رشد داشت و بیش از ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

وی ابراز داشت: وزارت کشور با یکی از شرکت‌های تولیدی استان سمنان برای خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس شهری، تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ هفت هزار میلیارد تومان امضا کرد.

هاشمی بیان کرد: ۲۰۰ معتاد متجاهر استان سمنان در یک سال گذشته جمع‌آوری شدند و در حوزه درمان و اشتغالشان تلاش می‌شود.

وی افزود: در قالب طرح اقدام ملی مسکن ۶۰ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال در استان سمنان ایجاد می‌شود که ۳۶ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی است و جمعیت سرریز تهران را می‌پذیرد.

استاندار سمنان گفت: اکنون ساخت ۲ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی آغاز شده است.

آیت‌الله رئیسی مسئولی متواضع است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز با قدردانی از دولتمردان استان سمنان که شعارهای انتخاباتی آیت‌الله رئیسی را با تلاش بی‌وقفه به مرحله عمل می‌رسانند گفت: در آموزه‌های دینی و قرآنی، همه چیز و همه قدرت‌ها و کارها از خداوند است و مال و جان و اندیشه و تدبیر ما در اختیار اوست.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی بیان کرد: خداوند در قرآن تاکید می‌کند که به هرکس که او را یاری کند یاری می‌رساند، کسانی که اگر مکنت، قدرت و اقتدار به آنان داده شد، به اعمال نیکو پرداختند و کسانی که به قدرت رسیدند به دنبال خوشی دنیا نمی‌روند و جایگاه خود را از خداوند می‌دانند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در مقام رئیس جمهوری شخصیتی متواضع و افتاده است و خدمت به مردم را توفیق خود می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ادامه داد: وی با شعار تحول‌خواهی، عدالتخواهی و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض آمد و به جمله «ما می‌توانیم» و «اتکا به توان‌های داخلی» اعتقاد دارد.

مطیعی ابراز داشت: در این یک سال با دست خالی و در اوج تحریم‌ها و با پذیرفتن سختی‌های حذف ارز ترجیحی، برای خدمت به مردم تلاش کرد و دست‌آوردهای داخلی و خارجی زیادی نیز کسب شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: خداوند فرصت خدمت به دولت‌مردان داده است و ثابت شد که در مذاکره، پرداخت بدهی‌ها، کاهش نقدینگی و کاهش تورم با افتخار موفق عمل کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha