۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84861929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران، موضوع دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آلمان

تهران-ایرنا- یک روزنامه چاپ تل‌آویو، توافق احتمالی هسته‌ای با ایران را یکی از موضوعات دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مقامات آلمانی ارزیابی کرد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشت: "یائیر لاپید" نخست وزیر موقت(رژیم صهیونیستی) در ۱۲ سپتامبر یعنی حدود یک هفته پیش از سخنرانی در سازمان ملل، به آلمان سفر می‌کند.

«اسرائیل هیوم»، خرید سامانه موشکی پیکان۳ از رژیم صهیونیستی توسط برلین را یکی از موضوعاتی اعلام کرد که لاپید و اولاف شولتس صدراعظم آلمان درباره آن گفت‌ وگو خواهند کرد.

این روزنامه صهیونیستی از مطرح شدن درخواست آلمان برای خرید سامانه موشکی «پیکان۳» در دیدار "نفتالی بنت" و شولتس در اوایل ۲۰۲۲ خبر داد و نوشت: مذاکرات بین دو طرف شروع شده اما تحقق آن به خاطر پیچیدگی‌های خاص این معامله تسلیحاتی، زمان‌بر خواهد بود.

«اسرائیل هیوم» تصریح کرد: نظام امنیتی-سیاسی اسراییل (رژیم صهیونیستی)، فروش موشک «پیکان ۳» به آلمان را تصویب کرده است، اما تل‌آویو نگران قرار گرفتن این فناوری پیشرفته در اختیار کشورهای خارجی است.

این روزنامه صهیونیست از افزایش تمایل کشورهای اروپایی به خرید تسلیحات از رژیم صهیونیستی بعد از شروع جنگ اوکراین خبر داد و نوشت: در صورت به نتیجه رسیدن معامله فروش «پیکان۳» به برلین، دیگر کشورهای اروپایی نیز برای خرید آن ترغیب خواهند شد.

«اسرائیل هیوم»، لاپید را فرزند یکی از بازماندگان هولوکاست عنوان کرد و نوشت: از آنجا که هولوکاست موضوع مهمی در ذهن لاپید است، انتظار می‌رود وی در این سفر درباره هولوکاست نیز صحبت کند.

این روزنامه نوشت: روز پنج‌شنبه، لاپید و شولتس تلفنی درباره انکار هولوکاست توسط محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

«اسرائیل هیوم» با اشاره به مخالفت لاپید با توافق احتمالی هسته‌ای میان قدرتی های جهانی با ایران هم، نوشت: توافق هسته‌ای یکی از موضوعات احتمالی مورد بحث بین لاپید و شولتس در آلمان خواهد بود.

این روزنامه چاپ تل‌آویو در ادامه همچنین از سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به آلمان در اوایل سپتامبر و پیش از سفر لاپید خبر داد.

براساس این گزارش، امضای توافق با دولت آلمان برای پرداخت غرامت به خانواده‌های صهیونیست‌های کشته شده در المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲، از جمله موضوعات دیدار هرتزوگ از آلمان خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha