بسیج سازندگی مازندران در هفته دولت ۱۶۷ پروژه محرومیت زدایی بهره برداری می کند

ساری - ایرنا - رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران گفت : در هفته دولت امسال بسیج سازندگی ۱۶۷ پروژه محرومیت زدایی و عمرانی را در استان بهره برداری می کند .

سرهنگ محمد مهدی اقبال پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فزود : برای اجرای این طرح ها بیش از ۹۳ هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .

وی افزود : این طرح ها شامل بهره برداری ۲۵ کیلومتر راه روستایی ، ۱۲ کیلومتر جاده بین مزارع ، ۲۰ کیلومتر لوله گذاری آبرسانی ، احداث ۱۳ مخزن ، احداث ۲ پل روستایی  و ۲۷ دیور حفاظتی رودخانه ها است .

به گفته سرهنگ اقبال پور  لایروبی و ساماندهی رودخانه ها ، احداث ۵۰ خانه محروم ، احداث ۵۰ زیارتگاه و کلنگ زنی ۲۵ پروژه عمرانی ، محرومیت زدایی و اشتغالزایی در این هفته اجرایی می شود.

وی تاکید کرد : بسیج سازندگی مازندران علاوه بر پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی در این هفته پروژه های اشتغالزایی را نیز بهره برداری می کند.

رییس بسیج سازندگی مازندران ادامه داد : یکصد کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد با اعتبار سه هزار و ۵۳۵ میلیون ریال ،  ۲۰ صندوق قرض الحسنه افتتاح  و نیز ۲۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی دراین هفته برپا می شود .

رییس بسیج سازندگی مازندران اقتصاد را  به عنوان اولویت مهم کشور برشمرد که در سطح داخلی و سطح بین المللی امنیت تولید را برای کشور به ارمغان می آورد و گفت : برای همین منظور روستاها به عنوان کانون های مهم و حیاتی در زمینه تولید در کشور به شمار می روند .

وی اعلام کرد : هم اکنون در حدود چهار هزار روستای مازندران پنج هزار گروه جهادی در چهار هراز پایگاه بسیج فعالیت می کنند که این گروهها در روستاها با حضور و فعالیت دهیاران ، شوراهای اسلامی ، فرمانده های پایگاههای بسیج و افراد بانفوذ روستا کارهای مشارکتی را انجام می دهند .

سرهنگ اقبال پور ادامه داد : گروه های جهادی به دنبال شناسایی و احصای مشکلات روستاها هستند و به همین منظور در یکسال اخیر شناسنامه سه هزار روستای استان مازندران تهیه شده است .

وی گفت: گروه های جهادی روستاها برای انجام کارهای اشتغالزا و درآمد زا در حوزه ابزی پروری ، طیور و گلخانه به روستاییان کمک می کنند .

رییس بسیج سازندگی مازندران کار اقتصادی بدون برخورداری از دانش مورد نیاز را بی نتیجه دانست و افزود : آموزش کم هزینه و می توان با این هزینه پایین بهره وری بالایی را ایجاد کرد .

وی ادامه داد : به همین منظور در سال جاری اجرای برنامه های آموزشی برای ۵۰ هزار نفر را در دستور کار داریم که تاکنون ۲۰ هزار از این میزان آموزش های لازم را فرا گرفته اند .

به گفته سرهنگ اقبال پور راه اندازی مشاغل خانگی از جمله وظایف بسیج سازندگی به شمار می رود که در این زمینه با فعال شدن یک هزار و ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه . پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ای گامی برای این نوع اشتغال بر میداریم .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha