۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 5304
کد خبر: 84856744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوره آموزشی "اربعین، رسانه شیعه" برای خبرنگاران و مستندسازان فارس برگزار شد

شیراز- ایرنا- دوره آموزشی "اربعین، رسانه شیعه" روز چهارشنبه با هدف هماهنگی فرایند اطلاع رسانی، تقویت همگرایی و تبیین سیاست‌های فرهنگی رسانه‌ای اربعین حسینی با حضور فعالان رسانه و مستندسازان استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایرنا،  این دوره های آموزشی در سه بخش روز چهارشنبه به صورت همزمان در سالن مرکز همایش‌های شهر در بین الحرمین شیراز برپا شد.
"خبرنگاری اربعین" با تدریس حسن شمشادی، "مستندسازی اربعین" با تدریس وحید چاووش و "شبکه‌های اجتماعی اربعین" با تدریس محمد حسین پیش‌آهنگ در این دوره آموزشی به علاقه‌مندان ارائه شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در حاشیه برپایی این دوره‌های آموزشی به  خبرنگار ایرنا گفت:‌ برپایی این دوره در استان فارس و شهر شیراز برای نخستین بار بود و از این منظر حائز اهمیت است.
هادی بستام با اشاره به تأکید استاندار فارس بر تدارک شایسته این استان برای برپایی گردهمایی عظیم اربعین حسینی افزود:  پیش از این، دوره های آموزشی رسانه ای و مستندسازی اربعین به صورت متمرکز در تهران برگزار می شد که امکان حضور تعداد بسیار محدودی افراد از استان فارس در کنار سایر علاقه مندان از دیگر مناطق کشور در این دوره ها فراهم می شد.
وی اظهار داشت:‌ در سفر تیرماه ۱۴۰۱ مسئول شورای علمی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی به شیراز،  موضوع برگزاری این دوره آموزشی پیشنهاد شد که با موافقت صورت گرفته، فراخوان این دوره ها منتشر شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس با قدردانی از همکاری کمیته فرهنگی ستاد اربعین در برپایی این دوره گفت:‌ ۴۳۰ نفر برای شرکت در این دوره آموزشی به صورت اینترنتی نام نویسی کردند که در نهایت،‌این دوره روز چهارشنبه ۲۶ مردادماه جاری برگزار شد.

دوره آموزشی "اربعین، رسانه شیعه" برای خبرنگاران و مستندسازان فارس برگزار شد

پیش از این، شماری از مدیران و خبرنگاران رسانه‌ها و مستندسازان استان فارس نهم تیرماه ۱۴۰۱ در نشستی با مسئولان مرتبط، چگونگی نقش‌آفرینی و مشارکت مطلوب در راستای خلق حماسه اربعینی دیگر در سال ۱۴۰۱ را بررسی و مرور کردند.
مسئول شورای علمی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی در این نشست با اشاره به اهمیت زیارت اربعین (چهلمین روز شهادت) حضرت سید الشهدا امام حسین (ع)، بر تدارک مناسب برای برپایی آیین اربعین به شکل باشکوه و مطلوب تاکید کرد.
سید محمد رضا خوشرو در این باره با اشاره به پیام‌های بین‌المللی اجتماع باشکوه شیفتگان خاندان امامت و طهارت (س) از کشورهای مختلف اسلامی در قالب راهپیمایی اربعین، مسئولیت رسانه‌ها در انعکاس جلوه‌های همدلی در شرایط تلاش دشمنان برای اختلاف‌افکنی را برجسته خواند.
خوشرو با اشاره به بایکوت رسانه ای ، تحریف و تقلیل مراسم اربعین توسط رسانه های غربی در عین وجود ارزش های خبری متعدد گفت:  شکست بایکوت رسانه ای توسط کنش‌گران مردمی اربعین امکان پذیر است.
مدیر شبکه نسیم همچنین هدایت و راهبری سپهر رسانه ای توسط نخبگان و فعالان رسانه‌ای با هدف بهره‌گیری از ظرفیت جهانی و راهبردی این مراسم به بهترین نحو را خواستار شد و گفت:  در موضوع اربعین، نگرش امتی به جای نگرش ملتی باید  رویکرد غالب باشد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha