یک بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داد

یاسوج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر فوتی ناشی از کرونا  در استان گزارش شده و شمار قربانیان این بیماری درکهگیلویه وبویراحمد به هزار و۱۳۷نفر رسیده است.

محمد غلام نژاد روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۷۱ بیمار در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۳۹نفر مبتلای قطعی و ۷ نفر هم به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹در کهگیلویه و بویراحمد ۹۶ هزار و۹۱۵ نفر بهبود یافته اند.

غلام نژاد با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در استان در مدت ۲۴ساعت گذشته، ادامه داد: از ۳۰۷ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست حدود ۴۰درصد موارد مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روزانه در حال افزایش است.

وی گفت: پیش بینی می شود طی روزهای آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: توصیه می‌شود افراد در صورت داشتن هر گونه علائم بیماری کرونا به پزشک مراجعه و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری به دیگر اعضاء خانواده و دیگران را داشته باشند.

غلام نژاد مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری این بیماری دانست.

وی اضافه کرد: مردم استان برای پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ میر ناشی از کرونا و ایجاد ایمنی در برابر این بیماری خطرناک و همه گیر واکسیناسیون خود را تکمیل و دوز یادآور را حتما تزریق کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha