۸۵ درصد نانوایی های کردستان به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شدند

سنندج- ایرنا- مدیر امور شعب بانک سپه کردستان گفت: ۸۵ درصد از واحدهای نانوایی استان در راستای اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شدند.

سید محمد یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانک سپه به عنوان بانک عامل طرح هوشمندسازی نان کار نصب و تحویل دستگاه های کارتخوان هوشمند به واحدهای خبازی را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ۲۲ خرداد سال جاری در استان آغاز شده است، اضافه کرد: در روزهای ابتدایی آغاز این طرح با اطلاعاتی که بانک سپه مرکزی از شرکت بازرگانی دولتی ایران دریافت و به استان ارسال کرده بود یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کارتخوان را نصب و تحویل نانوایی ها دادیم.

مدیر امور شعب بانک سپه کردستان ادامه داد: بعد از این مدت بخش دیگری از اطلاعات باید توسط نمایندگی شرکت  بازرگانی دولتی در استان در اختیار بانک قرار داده می شد که به دلایل متعددی هم چون تمدید نبودن پروانه کسب واحدهای خبازی و سایر مسائل مربوطه این اقدام با تاخیر انجام شده است.

یوسفی افزود: در حال حاضر  یک هزار و ۹۲۷ دستگاه کارتخوان تعریف شده و از این تعداد هم یک هزار و۸۰۰ دستگاه در واحدهای نانوایی ها نصب شده که این میزان  معادل ۸۵ درصد آمار کل نانوایی های اعلام شده است.

وی یادآور شد: به محض ارائه آمار صحیح از سوی شرکت بازرگانی دولتی ۱۵ درصد نانوایی های باقی مانده هم در کوتاه ترین زمان ممکن به دستگاه کارتخوان مجهز خواهند شد.

مدیر امور شعب بانک سپه کردستان اظهار داشت: علاوه براین، ۲۸۰ دستگاه کارتخوان ثابت (dialup) به عنوان دستگاه دوم یا پشتیبان به واحدهای نانوایی که دارای خط تلفن در محل خبازی بودند، تحویل داده شده است.

اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان (مهیا)، با اهداف و انگیزه‌های حمایتی از مردم و خرج شدن یارانه دولت در محل آن، در دستور کار قرار گرفته است و با اجرای این طرح هیچ افزایش قیمت و یا سهمیه بندی در فروش نان اتفاق نمی افتد و شفاف سازی میزان تخصیص آرد به نانوایی‌ها، یارانه اختصاص یافته به هر واحد خبازی، میزان فروش نان و حتی نوع نان در نانوایی از اهداف این طرح است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha