۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۸
کد خبر: 84838799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار تحلیلگر عراقی درباره فتنه انگیزی در عراق 

تهران - ایرنا- «هاشم الحبوبی» تحلیلگر عراقی با هشدار درباره امکان بهره برداری سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و عربی از شرایط جاری این کشور برای فتنه انگیزی گفت که اختلافات سیاسی از طریق نشستن پیش میز گفت وگو حل می شود. 

به گزارش ایرنا، «هاشم الحبوبی» تحلیلگر سیاسی عراقی امروز شنبه به پایگاه خبری المعلومه گفت: اختلافات یا تضادهای سیاسی را نمی توان با زور یا تهدید یا هر شکل دیگری از خشونت حل و فصل کرد بلکه این امر از طریق نشستن بر سر میز گفت وگو و امتیاز دهی میسر می شود.

وی هشدار داد: تشدید تنش در سطح مردمی و اردوکشی خطری برای امنیت و صلح داخلی است زیرا این نگرانی وجود دارد که این وضعیت مورد سوء استفاده سازمان اطلاعاتی آمریکا و برخی دستگاههای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای تشدید فتنه انگیزی قرار گیرد.

این تحلیلگر خواهان "دنبال کردن عقل و منطق و نشستن برای حل هرگونه اختلافی" شد و گفت: همه دشمنان عراق برای تشدید فتنه انگیزی از طریق رسانه های زرد تلاش می کنند و ما این امر را با پیگیری و زیر نظر داشتن این رسانه ها احساس می کنیم.

گروهی از طرفداران جریان صدر امروز شنبه برای دومین بار در کمتر از چهار روز وارد مقر پارلمان عراق در منطقه سبز در مرکز بغداد شدند.

پیش از این، شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق دیروز در مراسم تعویض پرچم گنبد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) سخنرانی کرد و گفت: امام حسین علیه السلام از ما می‌خواهد از تفرقه و جدال به خاطر منافع دنیایی دوری کنیم.

نماینده مرجعیت عالیقدر عراق خواستار حفظ اتحاد ملت عراق و زندگی در صلح و آرامش شد و اعلام کرد که «امام حسین علیه السلام از ما می خواهد که حرمت اموال و دارایی‌های دولتی و خصوصی را حفظ کنیم».

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای درباره ورود معترضان به منطقه سبز بغداد هشدار داد و از ملت خواست تا مانع بروز فتنه جدید در کشور شوند.

تحرکات طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی سمت نخست وزیری از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق در واکنش به ورود چهارشنبه گذشته طرفداران جریان صدر به خیابان و تصرف منطقه سبز برای اولین بار، در مصاحبه ای تلویزیونی گفته بود که این اقدامات، چارچوب هماهنگی را از ادامه راه بازنخواهد داشت و جریان صدر با هر نامزد دیگری غیر از السودانی نیز مخالفت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha