۸ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84837968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر علوم درگذشت عادل آذر را تسلیت گفت

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۱
کد خبر: 84837968
وزیر علوم درگذشت عادل آذر را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، درگذشت دکتر عادل آذر رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در پیام خود به مناسبت درگذشت عادل آذر نوشت: آزاده‌مردی شریف که مرید منظومه‌ کربلا بود به کاروان شهیدان پیوست. دکتر عادل آذر که از آبرومندان و آبروبخشان جامعه دانشگاهی این روزگار بود ندای حق را لبیک گفت و در نخستین دور طواف مُحَرم حسینی مُحرِم شد و به لقاالله پیوست.

وی در این پیام افزود: ماتم آن جان‌باخته‌ جبهه‌های نبرد و جان‌بخش میادین علم و عمل به ماتم سرور آزادگان حسین‌بن‌علی (ع) جاودانه خواهد شد و بر ماست که راه و روش سزاوارش را گرامی بداریم. این ضایعه‌ عظیم را به خانواده‌ سوگوارش و جامعه‌ ارجمند دانشگاهیان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم. خداوند منان روح آن برادر گرانقدر که از پس مجاهدت در مناصبی خطیر هم چون خادم ملت در مجلس شورای اسلامی، ریاست مرکز آمار و دیوان محاسبات در جایگاه مدیر موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی منشا تحول و تعالی بود را به حُرمت شب‌های سوگ محرم، در آرامش و آمرزش مقرب فرماید.

"کاروان شهید رفت از پیش/ وآن ما رفته گیر و می‌اندیش

از شمار دو چشم یک تن کم/ وز شمار خرد هزاران بیش"

به گزارش ایرنا، عادل آذر که برای جراحی در بیمارستان بستری شده بود، شامگاه جمعه (هفتم مرداد) درگذشت. آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور شهریور ۱۴۰۰ با صدور حکمی، وی را به سمت مشاور رییس جمهور و رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی منصوب کرد.

وی متولد ۱۳۴۵ دهلران، دانش آموخته دکترای مدیریت و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس بود که نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست مرکز آمار ایران و ریاست دیوان محاسبات کشور را در کارنامه اجرایی و مدیریتی خود داشت.

پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت عادل آذر

سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران هم در پیامی درگذشت عادل آذر را تسلیت گفت و تاکید کرد: مشیت الهی بر این تعلق گرفته است که در آستانه ایام عزاداری سالار شهیدان، دانشمند فرهیخته و با اخلاق و حکمران شایسته و پاکدست جناب آقای دکتر عادل آذر به جایگاه ابدی هجرت کند. این خبر غمبار چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند؛ ولی در برابر تقدیر حضرت حق چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

وی افزود: بیش از سه دهه تلاش مستمر در عرصه‌های علمی و مدیریتی کشور وی به یک چهره ملی و ذخیره‌ای ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدل شده بود.

رییس دانشگاه تهران یادآور شد: دکتر عادل آذر که همواره برای آوردن دانش به صحنه عمل و اجرا تلاش می‌کرد، مروج نگاه مسوولانه، متعهدانه و قانون‌مدارانه، نه فقط در حوزه مسوولیتی خود بلکه در همه کشور بود. عادل آذر به عنوان یک مدیر تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در هر مسوولیتی که قرار می‌گرفت علاوه بر اینکه آغازگر راه‌های پیموده‌نشده بود، مردم داری و نخبه‌گرایی را به صورت توأمان مدنظر داشت، نوآوری و عملگرایی را با خود به مجموعه‌های تحت مدیریت می‌آورد و کادرسازی و جانشین‌پروری برای کشور را یک مأموریت ویژه برای خود می‌دانست.

پیام تسلیت رییس دانشگاه تربیت مدرس
فرهاد دانشجو رییس دانشگاه تربیت مدرس هم درگذشت عادل آذر رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام رییس دانشگاه تربیت مدرس آمده است: درگذشت استاد فرهیخته و انقلابی و عالم و دانشمند و ولایت مدار مرحوم دکتر عادل آذر عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس  را محضر همه همکاران و دوستداران و بازماندگان بالاخص خانواده بزرگوار ایشان تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم رحمت الهی و برای بازماندگان محترم صبر جمیل مسالت می کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha