استاندار چهارمحال و بختیاری:سیل خسارت فراوانی به روستای بارده وارد کرد+فیلم

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر سیلاب، هم‌اکنون خسارت‌های فراوانی به اموال، اماکن، زمین‌های کشاورزی و منازل مردم روستای بارده شهرستان بن وارد شده است.

غلامعلی حیدری روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: به‌محض هشدار هواشناسی در روز چهارشنبه هفته جاری مبنی بر آغاز بارندگی و احتمال جاری شدن سیل، بلافاصله ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌های ۱۰ گانه به‌صورت همزمان تشکیل شد و تمامی نیروهای امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی افزود: در این مدت پاک‌سازی مسیل‌ها و بازگشایی جوی‌وجدول‌ها با سرعت در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با جاری شدن سیل تلفات جانی در استان نداشتیم.

حیدری به اعلام هشدارهای لازم به عشایر چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت ناشی از بارش‌ها و احتمال جاری شدن سیل اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون نیروهای ارزیاب در حال ارزیابی خسارت‌های این بارش‌ها هستند.

وی گفت: نیروهای دستگاه‌های امدادی استان به همراه مردم روستای بارده شهرستان بن به‌منظور پاک‌سازی مناطق سیل‌زده این روستا از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستند و همه توان خود را به کار گرفته‌اند.

وی با اشاره به شدیدتر بودن بارندگی در شهرستان‌های کوهرنگ، شهرکرد و بن یادآور شد: اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران و مسوولان محلی بلافاصله در روستای بارده شهرستان بن حضور یافتند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پس از جمع‌بندی حجم خسارت‌های وارد شده در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری، میزان آن اعلام و خسارت‌ها جبران می‌شود.

حیدری تاکید کرد: مردم روستای بارده به گروه‌های امدادی برای پاک‌سازی مناطق سیل‌زده کمک کردند تا بتوانند گل‌ولای ناشی از جاری شدن سیل را سریع‌تر خارج کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال شده است و باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق استان شد.

همچنین بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مونسون باعث آب‌گرفتگی برخی از معابر و کوچه‌های مرکز چهارمحال و بختیاری و چندین شهر و روستای دیگر نیز شد.

روستای بارده در ۵۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha