۲ زمین چند منظوره ورزشی در حاشیه شهر مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- ۲ زمین چند منظوره ورزشی آستان قدس رضوی در شهرک شهید رجایی و بلوار توس مشهد با هزینه ۹۰ میلیارد ریال با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: زمین ورزشی شهرک شهید رجایی که شامل یک زمین چمن مصنوعی مینی‌فوتبال و یک زمین چندمنظوره والیبال و بسکتبال است به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع است که با هزینه ۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

علیرضا تاج فیروز افزود: زمین چندمنظوره ورزشی در مجاورت گود مهدی‌آباد واقع در توس ۵۵ نیز شامل زمین چمن مصنوعی مینی‌فوتبال، زمین چمن مصنوعی فوتسال و زمین‌های چند منظوره والیبال و بسکتبال است که در مساحت سه هزار و ۶۴۰ مترمربع و با هزینه ۶۵ میلیارد ریال احداث شده است.

وی ادامه داد: در این طرحها بنیاد کرامت رضوی بنیاد علوی و شهرداری مشهد مشارکت کردند.

حاشیه شهر در مشهد با گستره‌ای شامل ۱۳ درصد از مساحت این کلانشهر ۳۲ درصد جمعیت این شهر را در خود جا داده‌ است یعنی افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری این کلانشهر در ۶۶ پهنه حاشیه شهر مشهد ساکن هستند که ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی هم گفت: رویکرد آستان قدس رضوی در حوزه ورزش، ارتقای ورزش همگانی به‌ منظور ایجاد سلامتی و نشاط در آحاد مردم و توسعه ورزش در مناطق محروم است.

محمدحسین استاد آقا افزود: مجموعه ورزشی بلوار حر به نام شهید حجت الاسلام "محمد صادق دارایی" و مجموعه ورزشی دوم در بلوار توس به نام حجت‌الاسلام شهید "محمد اصلانی" از خدمتگزاران مناطق حاشیه شهر که رمضان امسال در حرم مطهر رضوی به دست یک عنصر تروریستی به شهادت رسیدند، نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha