۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84832176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار قروه: نظارت ها بر بازار باید بیشتر شود

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۵
کد خبر: 84832176
فرماندار قروه: نظارت ها بر بازار باید بیشتر شود

سنندج- ایرنا- فرماندار قروه گفت: ادارات متولی مربوط به حوزه بازار و اقتصاد باید نظارت و برخورد جدی داشته باشند تا بتوان گرانی شهرستان را کنترل کرد.

به گزارش ایرنا، خلیل فعله گری شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه افزود: در حوزه نظارت بر بازار و رفع گرانی چند اداره متولی هستند که باید دقیق تر کار کنند و تا کنون وضعیت بازار چندان راضی کننده نیست.

وی با بیان اینکه هر چه شناخت و مهارت از مسائل اطراف بیشتر باشد مشکلات در تمامی حوزه ها کمتر خواهد بود افزود: اگر مهارت در هر کاری بالا رود خودمراقبتی هم افزایش می یابد.

به گفته فعله گری در سال جاری ۱۷ لیتر درثانیه در شهرقروه و ۲۵ لیتر در ثانیه در دیوزند به آب قروه اضافه شده است اما همچنان با مشکل کمبود آب داخل شهر مواجه هستیم و باید فکری اساسی برای این مشکل کرد چرا که با اضافه شدن چند حلقه چاه آب فایده ایی ندارد زمانی که آب نباشد و باید در این زمینه امربه معروف و نهی از منکر کرد.

وی از ادارات خواست لیست پروژه های حیاتی مربوط به کمیته برنامه ریزی شهرستان برای جذب اعتبار ارائه دهند و برای تخصیص کامل اعتبارات رایزنی و مطالبه گری درست داشته باشند و باید از مدیران کل مطالبه گری کرد.

 فعله گری تاکید کرد: جلساتی برای احیای واحدهای راکد تشکیل شده اما تاکنون نتیجه ای نداشته و خروجی حاصل نشده و نیاز است که در این زمینه تغییر رویه صورت گیرد و رویکرد دولت مردمی سیزدهم در بخش صنعت و تولید، رونق بازار کار و احیای واحدهای تولیدی راکد است.

وی از عدم ارائه آمار اسناد قانون تعیین و تکلیف اراضی،عدم پرداخت حقوق معادن به شهرستان،عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری ،کنتور خوان ادارات انتقاد کرد.

رییس جهادکشاورزی شهرستان قروه در این نشست گفت:خرید گندم در قالب ۱۰مرکز تعاون روستایی،سه سیلوی فلزی،یک سیلوی بتنی کارخانه آردو یک انبار غله جمع آوری می شود.

حامد آیینی افزود:۵۶ هزار و ۵۳۰ تن خرید واقعی که سه هزار و ۶۳۰ تن نظارت جمع خرید ثبت شده با جمع خرید واقعی است.

وی عدم پرداخت بهای گندم خریداری شده را یکی از مشکلات اساسی در این زمینه دانست و گفت:پرداخت بهای گندم به موقع باعث تشویق کشاورزان و تحویل گندم به مراکز دولتی می شود و دست دلالان را کم می کند.

رییس دادگستری شهرستان قروه گفت: تخریب آثار تاریخی-فرهنگی جرم است که از حالت جرم به عرف تبدیل شده است که باید جلوی آن گرفته شود و این امر نشانه آن است نظارت نسبت به سال های گذشته کمتر شده است برای این امر باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد،بخشداران،دهیاران،پاسگاه های نظامی و بسیجیان استفاده کرد.

سید جلال حاجی نصیری افزود: در نظام جمهوری اسلامی مسوولیت یک امانت است و همه ما باید در راستای مسوولیت باید با وظایف و قوانین آشنا و پیگیر باشیم و شهرستان قروه ظرفیت زیادی برای ارتقا در بخش های اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی و کشاورزی دارد باید از حالت پشت میزنشینی خارج شد و با نظارت و هوشمندانه کار کرد.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان قروه گفت: در بحث آب شرب مشکل بسیار وجود دارد و هر سال ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه افت داریم و کار به جایی رسیده که دیگر قابل جبران هم نیست چون آبی نمانده تا جایگزین شود

حامد مرادی افزود:حفاظت از منابع آب ضروری است و باید به الگوی مصرف توجه شود و مصرف آب در داخل شهر ۳۵ تا ۴۰ درصد برای غیرشرب استفاده می شود.

وی از همراهی مردم در مدیریت مصرف آب خواست با توجه به افزایش دمای هوا و تداوم آن منجر به مصرف بیش از حد معمول آب شرب در این ایام می شود به گونه ای که رکورد مصرف آب در تابستان جاری شکسته شده است.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha