۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84831413
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیماری خاصی در بین حجاج اصفهانی مشاهده نشده است

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبر: 84831413
 بیماری خاصی در بین حجاج اصفهانی مشاهده نشده است

اصفهان-ایرنا- مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: تاکنون مورد خاصی از ابتلا به بیماری در بین نزدیک به چهار هزار نفر حاجی اصفهانی که وارد فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی شده‌اند، گزارش نشده است.

رضا فدایی، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشت حجاج اصفهان از مراسم حج تمتع از ۲۶ تیر امسال آغاز شد و حدود ۴۰ نفر از نیروهای پزشکی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با استقرار در فرودگاه شهید بهشتی به بررسی وضعیت سلامت آنها و ارائه خدمات بهداشتی پرداختند.

وی با بیان‌اینکه نیروهای بهداشتی، پزشکی و اورژانس در سه نوبت کاری صبح، عصر و شب در فرودگاه اصفهان مستقر بودند، اظهار داشت: تا این لحظه، مورد غیرعادی درباره بیماری هایی که نسبت به آنها نگرانی‌هایی وجود داشت در بین حجاج اصفهانی مشاهده و گزارش نشده است.

فدایی با اشاره به اینکه فقط ۲ پرواز از بازگشت حجاج اصفهانی باقی مانده است که فردا صبح انجام می‌شود، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می دهد که وضعیت سلامت حجاج اصفهانی که از مراسم حج بازگشته اند نسبت به جمعیت عمومی اصفهان، در شرایط بهتری قرار داشت.

وی، یکی از دلایل آن را تزریق نوبت سوم واکسن کرونا قبل از خروج حجاج از کشور دانست و ادامه داد: نمونه‌گیری‌های زیادی از حجاج در بازگشت به اصفهان انجام شد اما مورد مثبتی از ابتلا به کووید-۱۹ نداشتیم و مشکل خاصی در این زمینه مشاهده نشد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه در غربالگری سلامت حجاج هیچ موردی از نیاز به اعزام با آمبولانس به بیمارستان نداشتیم، خاطرنشان کرد: امسال حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر از استان اصفهان به مراسم حج تمتع عازم شدند و ما وظیفه داریم که در زمان بازگشت، وضعیت سلامت آنها را بررسی کنیم.

وی به آموزش و تدابیری که برای حفظ سلامت حجاج در مراسم حج تمتع امسال با همکاری بخش‌های مختلف انجام شد، اشاره کرد و گفت: امیدواریم این سازماندهی و همراهی خوب در مراسم راهپیمایی اربعین نیز تکرار شود.

فدایی با تاکید بر اینکه لازم است حجاج در بازگشت از سفر در روزهای ابتدایی استراحت کنند، افزود: به مردم توصیه می‌کنیم که اگر علائمی مانند عطسه، سرفه و گلودرد دارند تا زمان بهبود کامل، از دست دادن و روبوسی با اطرافیانشان خودداری کنند.

در مراسم حج تمتع امسال چهار هزار اصفهانی، به سرزمین وحی مُشرف شدند و عملیات بازگشت آنها از روز بیست و ششم تیر آغاز شد.   

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha