۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84830620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به توسعه راه ها دارد

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه ای به توسعه راه ها دارد و این مهم در استان کردستان نیز با جدیت دنبال می شود.

به گزارش ایرنا، محسن فتحی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار داشت: در سفر رییس جمهور به استان کردستان برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان پیش بینی شده که این مهم توجه ویژه دولت سیزدهم به این بخش را نشان می دهد.

وی افزود: با منابع اعتباری که در این سفر برای حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان در نظر گرفته شده است ما می توانیم خوشبین باشیم که در آینده نزدیک محرومیتی که در زمینه راه های استان وجود داردت کمرنگ شود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راههای آسفالته روستایی ما باید از میانگین کشوری بالاتر برود، یادآور شد: بی شک با توجه به منابعی که در نظر گرفته شده و برنامه ریزی‌هایی که انجام شده این اتفاق خواهد افتاد.


کردستان در بخش جاده‌های اصلی وضعیت مطلوبی نداردمعاون عمرانی استاندار کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه در حوزه راهداری حدود هشت هزار کیلومتر راه که بخش عمده آن راه روستایی است وضعیت مطلوبی ندارد گفت: باید تلاش کرد که این وضعیت را به خوبی مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه راه های روستایی در چند سال اخیر عملکرد خوبی داشته ایم اما هنوز با میانگین کشوری فاصله معناداری داریم.

معاون عمرانی استاندار کردستان  با بیان اینکه ۵۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فاقد جاده آسفالته است، گفت: از این تعداد نیز حدود ۲۲۲ روستا بالای ۵۰ و ۱۰۰ خانوار جمعیت دارند.

وی ادامه داد: هیج استانی در کشور وجود ندارد که در مقایسه آمار روستاهای بالای ۲۰ خانوار جلوتر از کردستان از لحاظ عدم برخورداری باشد انتظار داریم در این بخش مسوولان کشوری، ما را کمک کرده و از هر ظرفیتی استفاده کرده تا بتوانیم جهش خوبی در این بخش داشته باشیم.

در ادامه این آیین مدیرکل سابق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان به ارائه گزارشی از خدمات ۲۶ ماهه خود در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان پرداخت.

در پایان از خدمات محمد راشد مدرس گرجی قدردانی و فرزاد حسنی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha