ظرفیت افزایش تبادلات تجاری ایران و عراق تا ۲۵ میلیارد دلار وجود دارد

شهرکرد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی العماره عراق با اشاره به تبادلات کنونی ۱۳ میلیارد دلاری ایران و عراق گفت: ظرفیت افزایش این تبادلات تا ۲۵ میلیارد دلار در سال وجود دارد.

علاء ولی علی که در راس یک هیات تجاری از کشور عراق به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: وجود مرزهای مشترک و همسایگی ایران و عراق و مناسبت‌های فرهنگی بین ۲ ملت رغبت و انگیزه بین بازرگانان عراقی برای افزایش فعالیت‌های تجاری در ایران را فراهم کرده است.

وی افزود: مناسبت‌های اقتصادی بین بازرگانان ایران و عراق هم‌اکنون روند خوب و قابل‌قبولی دارد و چشم‌انداز مناسبی پیش‌رو داریم.

ولی علی تصریح کرد: از مسوولان جمهوری اسلامی درخواست می‌شود اجازه سرمایه‌گذاری در امور مسکن و ملک را به بازرگانان عراقی بدهند تا فرصت سرمایه‌گذاری در عرصه ساخت و ساز در ایران برای فعالان اقتصادی عراق فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی العماره عراق اظهار داشت: کالاهای صادراتی مناسبی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که قابلیت رقابت در بازارهای جهانی از جمله عراق را دارد.

به گزارش ایرنا، یک هیات تجاری از کشور عراق به‌منظور بررسی راه‌های مشارکت با فعالان دولتی و خصوصی حوزه اقتصادی چهارمحال و بختیاری به‌مدت ۲ روز در شهرکرد حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha