۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 2243
کد خبر: 84830256
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ نفر از اصحاب رسانه و ورزشکاران البرزی عضو بیمه صندوق اجتماعی شدند

کرج - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر البرز گفت: در استان البرز اکنون حدود ۱۷ هزارخانوار عضو صندوق بیمه اجتماعی استان هستند و طی ۲ ماه گذشته ۴۰۰ ورزشکار و اصحاب رسانه البرز به این بیمه پیوستند.

هادی بشیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در فردیس  افزود:  در زمان حاضر ۹۰۰ خانوار به دلیل فوت و از کار افتادگی یا بازنشستگی  سرپرست خانواده از مزایا و تعهدات قانونی در استان البرز بهره مند هستند.

وی بیان داشت: پیش بینی می شود  امسال  بیش از پنج هزار نفر به جمعیت بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان افزوده شود.

بشیری  با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی از سال۸۴  کار خود را با بیمه  روستائیان و  عشایر در کشور آغاز کرد، افزود:  در سال ۸۹ قانون مشاغل فصلی مطرح شد اما تا سال ۱۴۰۰ نتوانستیم اجرا کنیم ؛در سال ۱۴۰۰ مشاغل فصلی هم با کارگران ساختمانی  شروع شد و در سال ۱۴۰۱ ورزشکاران، داوران ،مربیان ورزشی  ، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ در قالب مشاغل فصلی بیمه اجتماعی انجام شدند.

وی اظهار داشت: شاغلان در عرصه  صنایع دستی ، هنرهای سنتی ، قالی بافی ، مشاغل خانگی ،بسیجیان رانندگان حمل و بار مسافربرون شهری و زنبورداران می توانند به عضویت  صندوق بیمه اجتماعی دربیایند. 

بشیری گفت: افراد مختلف می توانند در صورت داشتن سن ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند عضو  صندوق شوند و از مزایا و خدمات بیمه های بلند مدت اجتماعی شامل بازنشستگی ،کارافتادگی و مستمری بازماندگان استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر البرز گفت: حق بیمه صندوق ۱۵ درصد است که از این ۱۵ درصد،  ۷۰ درصد حق بیمه را دولت و ۳۰ درصد خود فرد بیمه شده پرداخت می کند  که ۱۳۳ هزار تومان در ماه پرداخت می کند که سالانه یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان می تواند به صورت اقساط بیمه خود را پرداخت کنند.

بشیری افزود: با کمک مسوولان استان و شهرستان امیدوارم بتوانیم حق مردم را بر اساس اصل قانون اساسی اشاره می کند که دولت مکلف است از محل درآمدهای عمومی و درآمد حاصل از مشارکت های مردمی خدمات بیمه را برای یکایک افراد جامعه فراهم کند تا بتوانند بهرمند شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha