۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 84825865
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

قانون فسخ یکطرفه قرارداد؛ باشگاه اوکراینی خواستار غرامت ۵۰میلیون یورویی از فیفا شد

تهران- ایرنا- باشگاه شاختار دونتسک اوکراین با اشاره به حکم فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) مبنی بر تعلیق یکطرفه قرارداد بازیکنان شاغل در لیگ این کشور تا پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳، خواستار غرامت ۵۰ میلیون یورویی از فیفا شد.

به گزارش ایرنا، فیفا ماه گذشته حکم صادر شده خود را تمدید کرد و به بازیکنان خارجی لیگ اوکراین اجازه داد تا به دلیل جنگ جاری در این کشور، قرارداد خود را بدون هراس از مجازات، با تیم‌های لیگ این کشور به طور یکطرفه تعلیق کنند.

با این حال، تصمیم مذکور خشم باشگاه‌های اوکراینی به ویژه شاختار را برانگیخت؛ تیمی که در پنج فصل اخیر فاتح چهار جام داخلی این کشور شده و از دیرباز به داشتن ستارگان خارجی در ترکیب خود می‌بالیده است.

براساس گزارش نشریه آتلانتیک، باشگاه شاختار مدعی است که این تیم در نتیجه حکم فیفا بازیکنان خارجی خود را به عنوان بازیکن آزاد از دست داده و در نتیجه از دریافت مبلغ انتقال این بازیکنان محروم مانده است.

در نتیجه، این باشگاه اوکراینی با تشکیل پرونده در دادگاه عالی ورزش(کاس) خواستار دریافت ۵۰ میلیون یورو غرامت از فیفا شده است.

شاختار که همواره یکی از تیم‌های حاضر دلیگ قهرمانان اروپا بوده است، پیش از وقوع جنگ در ورزشگاه خانگی خود دونباس آرنا بازی می‌کرد اما پس از حمله آغاز خصومت‌ها در سال ۲۰۱۴، مجبور شد شهر و ورزشگاه خانگی خود را تر کند. آنها از آن پس تاکنون دیدارهای خانگی خود را در شهرهای لِویو و خارکیف و به‌تازگی در کی‌اف برگزار کند.

چهره‌های فوتبالی روسیه نیز که شامل این قانون فیفا شده‌اند، آن را تبعیض‌آمیز خوانده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha