ضریب نفوذ اینترنت در روستاهای رازوجرگلان خراسان‌شمالی به ۹۶ درصد رسید

بجنورد- ایرنا- بخشدار مرکزی شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت با نصب تجهیزات جدید بر دکل های همراه اول سه روستای مرزنشین این شهرستان به ۹۶ درصد رسید.

علی مقیمی رو چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نصب تجهیزات جدید اینترنت پرسرعت در روستاهای مرزی قوش تپه، اسفروج و جلفدره یکهزار نفر را پوشش داد و اینک افزون بر ۱۴ هزار نفر از مردم روستایی شهرستان راز و جرگلان از اینترنت پر سرعت بهره مند شدند.

وی بدون اشاره به اعتبار نصب این تعداد از تجهیزات مخابراتی تصریح کرد: روستای گز در این بخش مرزی در اولویت انتقال اینترنت پرسرعت قرار دارد و با نصب تجهیزات جدید در این روستا، پوشش اینترنت در بخش مرکزی شهرستان راز و جرگلان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

مقیمی یادآور شد: افزایش نفوذ اینترنت به ۹۶ درصد در هشت ماهه اخیر انجام شد، به گونه ای که تا پیش از آن میزان نفوذ اینترنت پرسرعت در این مناطق مرزی ۶۵ درصد بود.

وی در ادامه با اشاره به آسفالت چهار کیلومتر از راه های این بخش مرزی، گفت: مشکلات رفت و آمد ۳۵۰ خانوار مناطق مرزی خراسان شمالی با بهسازی و آسفالت چهار کیلومتر راه روستای باغلق به اشرفدره برطرف شد.

بخشدار مرکزی شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی ادامه داد: این چهار کیلومتر از محل اعتبارات راهداری، مشارکت اهالی و دهیاری ها بهسازی و روکش آسفالت شد و آسفالت معابر اصلی روستاهای سنگسار و فرح دین در این منطقه مرزی نیز از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

شهرستان مرزی ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است، سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۷۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

این منطقه، بخشی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقا پیدا کرد و ۷۵  درصد از جمعیت این شهرستان ترکمنان اهل سنت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha