پاکستان در تلاش برای تسهیل تجارت و مراودات مرزی با افغانستان 

تهران- ایرنا- پس از دیدار مجازی وزیران بازرگانی پاکستان و طالبان افغانستان، یک هیات تجاری از اسلام‌آباد برای مذاکرات جهت تسهیل مراودات تجاری و مرزی دو کشور همچنین تقویت ارتباطات ترانزیتی و حمل و نقل امروز راهی کابل شد. 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، یک هیات بلندپایه این کشور به ریاست قائم مقام وزارت بازرگانی پاکستان برای دیدار با مقامات طالبان و رایزنی پیرامون تقویت تجارت دوجانبه، راهی افغانستان شد. 

این سفر پس از مذاکرات مجازی «سید نوید قمر» وزیر بازرگانی پاکستان با سرپرست وزارت بازرگانی طالبان انجام می‌شود و قرار است مسوولان پاکستانی با مقام‌های افغانستانی راه های افزایش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های تجارت، حمل و نقل، ترانزیت‌، مدیریت مرزی مذاکره نمایند. 

وزارت بازرگانی پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛ هیات تجاری از اسلام‌آباد با هدف تقویت روابط دوجانبه راهی کابل می‌شود.

سفر مسوولان بازرگانی پاکستان به افغانستان درحالی انجام می‌شود که شنیده‌ها از افزایش نرخ صادرات زغال سنگ از افغانستان به پاکستان از سوی حاکمیت طالبان است. 

نخست وزیر پاکستان ماه‌ گذشته دستور واردات زغال سنگ با کیفیت فوق العاده از افغانستان را با ارز محلی به جاری استفاده از دلار آمریکا را صادر کرد و گفت: این اقدام به کشور کمک خواهد کرد تا ارز خارجی را ذخیره کند.

اوایل ماه جاری وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان با بیان اینکه کارکرد بنیادین اقتصاد افغانستان نباید به خطر بیفتد، خواستار کاهش تحریم‌های اعمال شده کشورهای غربی علیه طالبان شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha