۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84824280
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: سمن‌ها یکی از پیشران‌های حمایت‌های اجتماعی هستند

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به نقش و جایگاه سمن‌ها، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از پیشران‌های توسعه رفاه و حمایت‌های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز یکشنبه در جمع سازمان‌های مردم نهاد شهرستان ملایر اظهار داشت: دولت بدون حضور و نقش‌آفرینی سازمان‌های مردم نهاد نمی‌تواند مسائل و مشکلات مردم را حل کند.

وی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، امیرمومنان علی(ع) را پرچمدار اقدامات مردمی و خیرخواهانه دانست و تاکید کرد: در تمامی امور و فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، حضرت علی(ع) باید اسوه و الگو باشد.

فرماندار ویژه ملایر وجود نگاه‌های مشترک و بعضا متفاوت در دیدگاه‌های اجتماعی را عامل رشد و توسعه عنوان و بیان کرد: با وجود مشکلات‌، کمبودها و موانع در مسیر حرکت سازمان‌های مردم نهاد، اما این سمن‌ها و تشکل‌های مردمی همواره دغدغه ایران و مردم را دارند.

اسماعیلی با اشاره به وجود مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی همچون فقر، طلاق، اعتیاد، بیکاری و مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید به عنوان بازویی توانمند برای حل این مسائل و مشکلات، در کنار دولت باشند.

وی به ایفای نقش مردم در قالب‌ و چارچوب‌های مختلف از جمله سمن‌ها، خواستار تشکیل اتاق فرمان و مرکز فرماندهی در راستای تقویت فعالیت‌ها و اقدامات سمن‌های این شهرستان شد.

معاون استاندار همدان تقویت سازمان‌های مردم نهاد را یک ضرورت دانست و افزود: اگرچه سازمان‌های مردم نهاد از وجود قوانین دست و پاگیر اداری رنج می‌برند، اما نباید در پیگیری و مطالبه‌گری حق مردم در مسیر خطیر خسته شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه نبود فضا و مکانی مناسب برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد طبق خواسته سمن‌ها مهمترین مشکل آنها است، ادامه داد: ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های اجرایی باید شناسایی و سالن‌های ورزشی و سالن‌های برگزاری همایش‌ در اختیار سمن‌ها قرار گیرد.

وی خواستار انتخاب یک نفر به نمایندگی از سمن‌ها برای پیگیری امور و مسائل و مشکلات آنان شد و بیان کرد: موانع موجود در ارتباط‌گیری سمن‌ها با دستگاه‌های اجرایی و بروکراسی اداری باید رفع شود.

اسماعیلی وجود سازمان‌های مردم نهاد را یک فرصت برای مردم و دولت دانست و گفت: برای آسان‌سازی مسیر فعالیت سمن‌ها، باید از ظرفیت نمایندگان مجلس و پیگیری قوانین بالادستی استفاده شود.

به گزارش ایرنا؛ مسئولان سازمان‌های مردم نهاد شهرستان ملایر در این نشست مسائل، مشکلات و درخواست‌های خود را از جمله نبود فضای مناسب برای فعالیت سمن‌ها، بروکراسی اداری، ضعف در ارتباط‌گیری مدیران با سمن‌ها، استفاده از امکانات ادارات، کمبود امکانات رفاهی، ورزشی و اعتبارات، با فرماندار ویژه ملایر مطرح کردند.

شهرستان ملایر بیش از ۴۰ سمن ثبت شده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha