تحقق ۲۰۰ مصوبه سفر رییس جمهور مستلزم تلاش جهادی مسوولان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا- رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت در قالب بیست و هشتمین سفر استانی روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه به مدت یک روز مهمان مردم استان کرمانشاه بودند و در پایان این سفر آیت‌الله رییسی به جمع بندی دستاوردهای این سفر پرداخت و از رسانه‌ها خواست تحقق مصوبات این سفر را از مسوولان استان مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رییس جمهور در نشست خبری پایان سفر همچنین اعلام کرد: مجموعاً ۲۰۰ طرح برای توسعه استان به تصویب رسید که باید هم از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور و هم استاندار و هم اصحاب رسانه به‌طور جدی پیگیری شود.

اگرچه در این سفر آمار و ارقام بودجه‌ای از سوی رییس جمهور و مسوولان استان کرمانشاه برای اجرای این ۲۰۰ طرح اعلام نشد اما انتظار می رود مسوولان ارشد استان و دستگاه هایی اجرایی به تفکیک و به صورت ریز جزئیات طرح ها به همراه اعتبارات و بودجه مورد نیاز را در اختیار رسانه ها قرار دهند و اطلاع رسانی کافی در این ارتباط انجام دهند.

رییس جمهور در نشست خبری به صورت اجمالی به برخی از طرح ها اشاره کرد از جمله اینکه ۱۱ طرح برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تصویب شد و بخش زیادی از بودجه هم به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است.

بیکاری در این سفر فصل مشترک همه مسوولان و سخنرانان بود اگرچه آمار و ارقام مشخصی برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال اعلام نشد اما معاون اجرایی رییس‌جمهور در گفت و گوی رسانه ای از پیش‌بینی اختصاص ١۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای حل مشکل بیکاری کرمانشاه خبر داد و گفت: یکی از مشکلات استان بالا بودن نرخ بیکاری است و برای حل آن، دولت در گام اول طرح‌های راکد و نیمه تمام را تکمیل خواهد کرد.

«سید صولت مرتضوی» افزود: مصوبات در دو بخش تعریف شده است؛ نخست طرح‌های عمرانی هستند که با ۳۰ دستگاه اجرایی توافق شده تا منابع مناسب برای اجرای ١٨٢ طرح عمرانی در حوزه زیر بنایی، راه و شهرسازی، مسکن، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش پیش بینی شود. 

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده در این استان بالا بودن نرخ بیکاری است که رییس جمهور دستور بررسی آن را داده که در گام اول باید طرح‌های راکد و نیمه تمام را تکمیل کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: به همین منظور حدود ٢٠٠ توافق در حوزه اقتصادی صورت گرفته است تا در مرحله نخست حدود ٧۵ طرح راکد فعال شود و طرح های نیمه تمام با پیش‌بینی های لازم صورت گیرد.

مرتضوی گفت: علاوه بر١۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای برون رفت از مشکلات بیکاری استان تسهیلات خوبی در حوزه مسکن و ازدواج پیش بینی شده است که البته مبالغ دیگری هم در سفر امروز رییس جمهور با دستوراتی  که صادر شده به این مبلغ اضافه و در جمع بندی نهایی اعلام می‌شود.

آیت الله رییسی تخصیص اعتبار برای طرح‌های زیربنایی استان را نیز مطرح کرد و گفت: راه‌های مواصلاتی استان بسیار مهم است و بخشی از اعتبارات به این بخش اختصاص می یابد.

بخش کشاورزی دیگر محور مورد تاکید رییس جمهور بود اگرچه وی تعداد طرح ها و اعتبارات این بخش را اعلام نکرد اما وزیر جهاد کشاورزی در روانسر و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که حدود سه هزار میلیارد تومان برای حوزه کشاورزی و دامپروری کرمانشاه در سفر رییس جمهور به استان در نظر گرفته شده است.

سید «جواد ساداتی‌نژاد» افزود: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان کرمانشاه در این سفر در نظر گرفته است. 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی، گلخانه و ‌مجتمع‌های دامپروری ضعیف است، گفت: امیدواریم با اختصاص این تسهیلات شاهد توسعه این بخش‌ها در استان باشیم.

همچنین معاون ریس جمهور در امور بانوان نیز در بازدیدهای خود در سطح شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران اعلام کرد:  در راستای حمایت از اشتغال زنان کرمانشاهی، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت های دانش بیان و فناورانه و همچنین اشتغال زنان در حوزه کشاورزی استان کرمانشاه در نظر گرفته شده و حتی اگر نیاز باشد این ۳۰ میلیارد تومان را نیز افزایش خواهیم داد.

پیگیری جدی از سوی مسوولان ارشد و مدیران دستگاه های استان کرمانشاه برای تحقق این تعداد طرح ها ضروری است و رسانه ها نیز باید به صورت مستمر اطلاع رسانی کافی به افکار عمومی داشته باشند و مردم در جریان تحقق این طرح ها قرار گیرند.

جو امیدواری خوبی پس از سفر استانی دولت مردمی سیزدهم در استان کرمانشاه به وجود آمده و ضروری است این امید با اطلاع رسانی مستمر در مورد تحقق مصوبات سفر استمرار داشته باشند و مردم در جریان جزئیات بودجه و آمار و ارقام طرح ها و پروژه ها قرار بگیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha