ضرغامی: رونق گردشگری هرسین در گرو ساماندهی سراب تاریخی این شهر است

کرمانشاه - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رونق گردشگری شهرستان هرسین در گرو ساماندهی سراب تاریخی این شهر است و قطعا می تواند پای مسافران زیادی را به این منطقه مهمان‌نواز باز کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عزت الله ضرغامی» روز پنجشنبه در بازدید از سراب تاریخی شهر هرسین اظهار داشت: این مجموعه زیبا که در دل شهر قرار گرفته فرصت بسیار خوبی برای رونق صنعت گردشگری در این دیار است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ساماندهی سراب تاریخی هرسین، اظهار کرد: باید شرایط برای خدمات‌دهی مناسب به گردشگران در این مجموعه زیبا فراهم شود.

ضرغامی تصریح کرد: سراب تاریخی هرسین با آثاری از دوره ساسانی همچون حوض سنگی و دیواره سنگی از اهمیت ویژه‌ای به لحاظ تاریخی و گردشگری برخوردار است که با ساماندهی آن می توان درآمدزایی خوبی هم برای اهالی شهرستان داشته باشد.

بازدید وزیر گردشگری از سایت جهانی بیستون

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه از محوطه جهانی بیستون بازدید و بر استفاده حداکثری از قابلیت این مجموعه تاریخی و جهانی تاکید کرد. 

وی در این بازدید بر ضرورت امکان بازدید مناسب از کتیبه بیستون و فراهم کردن شرایط مونیتورینگ و نمایش کتیبه برای گردشگران با توجه مشکل امکان دسترسی تاکید کرد. 

ضرغامی ادامه داد: باید چند کار اساسی در این مجموعه و در شان مجموعه جهانی بیستون انجام گیرد تا استقبال گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از آن بیشتر شود.

تاکید نماینده رئیس جمهور بر حل مشکلات صنایع کاغذ غرب

نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان هرسین همچنین از مجموعه صنعتی صنایع کاغذ غرب که چندی است به خاطر مشکلات به تعطیلی کشیده شده است بازدید و بر حل آن ها و احیای این واحد راکد تاکید کرد.

وی تصریح کرد: فعال سازی واحدهای راکد و نیمه راکد به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار دارد و بدون شک احیای صنایع کاغذ غرب هم دنبال خواهد شد.

ضرغامی یادآوری کرد: گزارش ویژه‌ای از آخرین وضعیت واحد صنعتی صنایع کاغذ غرب در جلسه شورای اداری پایان سفر مطرح و راه‌کارهای لازم برای احیای این مجموعه را ارائه خواهم کرد.

بازدید از شهرک الزهرا بیستون

نماینده ویژه رئیس جمهور در ادامه برنامه های خود از شهرک الزهرا بیستون نیز بازدید و از نزدیک با مشکلات اهالی این شهرک آشنا شد.

ضرغامی در این بازدید گفت: در خصوص محدودیت‌های ساخت و ساز و امکان تملک و جابجایی این شهرک با تخصیص زمین معوض و پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تجلیل وزیر میراث فرهنگی از خانواده های شهدا

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه همچنین با حضور در منزل تعدادی از خانواده‌های شهید شهر هرسین ضمن ابلاغ پیام سلام رئیس جمهور از نزدیک با مشکلات و مسائل آن ها آشنا شد.

وی در این دیدار ضمن اشاره به ضرورت تکریم و حفظ شان و جایگاه خانواده‌ شهدا بر رسیدگی به شرایط خانواده‌های شهدا تاکید کرد. 

دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از شهرستان هالی کنگاور و صحنه از دیگر برنامه های سفر عزت الله ضرغامی در سفر به استان کرمانشاه بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha