وزیر جهاد کشاورزی: کرمانشاه یکی از قطب‌های امنیت غذایی کشور است

کرمانشاه - ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی، کرمانشاه را منطقه‌ای مستعد با ظرفیت‌های بی نظیر در حوزه کشاورزی و مردمانی پرتلاش توصیف کرد و گفت: بر همین اساس استان کرمانشاه یکی از قطب های امنیت غذایی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سید «جواد ساداتی‌نژاد» عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان روانسر در فرمانداری، افزود: باید این ظرفیت ها را شناسایی و برای استفاده از آن تلاش و سرمایه گذاری کنیم و با شناختی که از استان داریم مردم آماده سرمایه گذاری هستند.

وی گفت: در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه سه هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه آب و خاک هزینه می شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای جاده بین مزارع ،۱۵۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساختهای شهرک های کشاورزی، ۱۶۵ میلیارد تومان برای توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار، ۵۱۵ میلیارد تومان برای صیانت و حفاظت و ۲۱۰ میلیارد تومان برای صدور سند کاداستر هزینه می شود.

وی ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای آبرسانی و احداث راه های عشایری ، ۱۷۰ میلیارد تومان برای شیلات و ۱۰ میلیارم هم برای دامپزشکی هزینه می شود.

ساداتی‌نژاد افزود: روانسر ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی به ویژه تولیدات دامی و محصولات گندم و نخود دارد و با تولید سالانه ۳۳ تن عسل ، ۱۵۰تن آبزیان و چهار هزار تن محصولات باغی در سال بیانگر این است که این شهرستان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: یکی دیگر از ظرفیت های روانسر وجود اراضی شیبدار برای احداث باغات است که نباید یک متر از این اراضی خالی و رها شده باشد چرا که موجب اشتغال و سرمایه گذاری می شود.

وی همچنین گفت: سامانه سردسیری ظرفیت مهمی برای توسعه منطقه است و برای عملیاتی شدن این طرح عظیم همکاری لازم را خواهیم داشت.

سید «جواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به شهرستان های روانسر و جوانرود در شمال غربی استان کرمانشاه سفر کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha