۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84820882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان: سوژه‌های تاریخی و فرهنگی برای تهیه فیلم مورد توجه قرار گیرد

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: سوژه‌های خوبی در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی در استان وجود دارد که می‌توان با ساخت فیلم، آنها را به نمایش گذاشت و از این طریق به نوعی با هجمه دشمن مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری وزارت ارشاد اظهار داشت: در کردستان سوژه‌پردازی تاریخی برای ساخت فیلم دچار مشکل است و پویایی بیشتری در این رابطه نیاز است.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال است که راجع به فعالیت و جنایات منافقین فیلم و سریال تولید می‌شود، افزود: این در حالی است که این گروه، در دهه ۶۰ بارها به مردم و انقلاب اسلامی خسارت وارد کردند و با تاخیر زیادی درباره این گروهک، فیلم تولید شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه مخاطبان فیلم های ایران در خارج از کشور زیاد است، ادامه داد: در رابطه با جنایات گروهک‌های ضدانقلاب نیز آنچنان که لازم است فیلم ساخته نشده و ضروری است در این زمینه نیز بیشتر کار شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه کردستان از سوژه‌های خوب تاریخی، معنوی و فکری برخوردار است، یادآور شد: سنندج شهر مناره و مسجد و تکایا است و زمینه برای کار کردن و تولید فیلم در این رابطه فراهم است که قطعا مورد استقبال مردم نیز قرار می‌گیرد.

 

فعالیت ۱۰ هزار نفر در سینمای ایران

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری نیز در این دیدار اظهار داشت: در هیاهوی سیاسی و اقتصادی در کشور و با وجود مسائل داخلی و بین‌المللی، دولت سیزدهم عملکرد بسیار خوبی در حوزه فرهنگی داشته اما کمتر دیده شده است و شاید بتوان گفت فرهنگی ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

محمد خزاعی بر لزوم همکاری رسانه‌ها برای انعکلس عملکرد دولت در حوزه فرهنگ تاکید کرد و افزود: دشمن به خوبی در فضای مجازی و برای تاثیرگذاری روی افکار عمومی تلاش می‌کند و ما نیز باید در این زمینه فعال و پویا باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم سه حرکت خوب فرهنگی طراحی و در حال انجام است، ادامه داد: تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر به ریاست رییس جمهور، فعال شدن شورای عالی سینما بعد از ۱۲ سال تعطیلی به ریاست معاون اول رییس جمهور و راه اندازی شورای هنر بعد از ۱۲ سال تعطیلی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد، اقدامات مهمی است که توسط دولت انجام شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری با بیان اینکه در سفرهای استانی رییس جمهور اعتبارات خوبی به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده می‌شود، یادآور شد: برنامه دولت، تجهیز و اتمام پروژه‌های فرهنگی و هنری و عدم شروع بکار طرح‌های جدید است.

خزاعی، سینمای ایران را در رده‌های ۱۰ تا ۱۲ سینمای جهان معرفی کرد و گفت: میزان تولیدات سینمایی در ایران نسبت به کشورهای منطقه بسیار خوب است و در این زمینه حرف برای گفتن داریم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار نفر در حوزه سینمای ایران، اظهار داشت: از این تعداد، ۶ هزار نفر در تهران و چهار هزار نفر در شهرستان‌های مختلف درگیر ساخت فیلم کوتاه و مستند هستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری، به عدالت محوری به عنوان شعار دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: تلاش ما ایجاد فضایی در استان‌ها در حوزه تولید فیلم است، به گونه‌ای که موانع را برداشته و از امکانات و ظرفیت‌های خود استان‌ها استفاده شود، چراکه این اعتماد، همان عدالت محوری است.

خزاعی استعداد شهرستان ها را در حوزه تولید فیلم و مستند بسیار خوب دانست و یادآور شد: در کردستان و از جمله سنندج، فیلم سازان و بازیگران و کارگردانان توانمندی هستند که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برد.

 

سینمای کشور بعد از انقلاب شکوفا شده است

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی هم با بیان اینکه این سازمان متولی اجرای بسیاری از جشنواره ها از جمله فجر است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سینمای ایران شکوفایی زیادی داشته و پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است.

حبیب ایل بیگی ایران را از لحاظ تولیدات سینمایی جزو کشورهای برتر جهان برشمرد و گفت: سینمای ایران در خیلی از محافل بین المللی با نسل جدید انقلاب، مطرح شد، همچنانکه سینما و خاک ایران برای پرورش سینماگر بسیار حاصلخیز است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی امکانی برای افراد مستعد فراهم شد که فیلم بسازند، ادامه داد: هر ساله شاهد ورود چند جوان فیلمساز به سینمای حرفه‌ای کشور هستیم که با آثارشان در محافل مختلف می‌درخشند و پرچم ایران را به اهتزار درمی آورند.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی بر لزوم تلاش برای تولید فیلم های پرمحتوا تاکید کرد و یادآور شد: بعد از انقلاب، سرمایه‌گذاری های خوبی برای تربیت نیروی انسانی و گسترش سالن‌های سینمایی انجام شده است اما با توجه به هجمه هایی که علیه کشورمان وجود دارد، این سرمایه‌گذاری‌ها باید تقویت تا هجمه فرهنگی دشمن خنثی شود.

ایل بیگی یادآور شد: در دولت سیزدهم کار سختی در پیش داریم، چراکه آثاری که مجوز ساخت دریافت کرده‌اند و دارای مشکلاتی هستند، باید پالایش کرده و براساس نیازهای کشور و فرهنگ اسلامی اکران شود، ضمن اینکه با وجود محدودیت‌ها در حوزه اعتبارات، سینمای موفقی داشته‌ایم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران نیز اظهار داشت: ۲ جریان در حوزه سینمایی باید انجام شود که یکی جریان اجرایی است و جریان مهمتر، جریان فکری و علمی است.

محمدرضا سوقندی اضافه کرد: پشت هالیوود جریان فکری تجارت، هنر و رسانه، علم روانشناختی، دینی و جامعه‌شناختی است اما در سینمای کشورمان کمتر به مباحث معرفتی، علمی و گفتمانی پرداخته ایم که بخش مهم آن به حوزه مسائل دینی برمی گردد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، دیدار با استاندار کردستان و امام جمعه سنندج، شرکت در برنامه افتتاح خانه مستند کردستان، بازدید از انجمن سینمای جوانان، نشست با فیلمسازان و فعالان حوزه سینما و گفت و گوی زنده در شبکه استانی از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری به کردستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha