۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84820877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر جهادکشاورزی میامی: بیش از ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد

شاهرود - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی میامی گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع کشاورزی منطقه کالپوش، میامی و حومه خریداری شد.

محمدحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون حدود چهار هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع حومه میامی و دهستان فرومد گندم برداشت شد.
وی با اشاره به اینکه از یکهزار و ۵۰۰ هکتار مزارع دیم کالپوش نیز گندم برداشت و به مراکز خرید تحویل شد، ابراز داشت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میامی به کشت گندم و جو اختصاص یافت.
حسینی با بیان اینکه میزان تولید گندم مزارع این شهرستان حدود ۴۰ هزار تن برآورد می‌شود، اظهار داشت: تعداد هفت مرکز خرید در منطقه کالپوش، میامی و حومه این شهرستان مستقر هستند.
مدیر جهادکشاورزی میامی افزود: در سال زراعی جاری ۶هزار و صد هکتار گندم آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم دیم در این شهرستان کشت شد.
به گفته وی، جو آبی نیز ۲هزار و ۸۵۰ هکتار و جو دیم چهار هزار و ۶۰۰ هکتار کشت شد.
بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.
تولیدات سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود، جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در میامی است.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha