۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84820254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار مبتلایان به کرونا در گلستان سه‌رقمی شد

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵
کد خبر: 84820254
آمار مبتلایان به کرونا در گلستان سه‌رقمی شد

گرگان - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در نتیجه کم‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان سه رقمی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، سعید گل‌فیروزی اظهار داشت: روز گذشته ۸۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری بودند که این تعداد امروز به ۱۰۰ نفر رسید که از این تعداد ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه درمان می شوند و وضعیت هفت بیمار نیز وخیم است.

پنج شهرستان کردکوی، بندر ترکمن، علی‌آبادکتول، گمیشان و گالیکش در وضعیت زرد و گنبدکاووس، گرگان، بندرگز، مراوه تپه، آزادشهر، کلاله، رامیان و مینودشت نیز در وضع آبی شیوع کرونا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا با سویه جدید در کشور، در استان نیز شاهد افزایش مبتلایان هستیم که در این شرایط مردم باید دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی فردی و جمعی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک در همه فضاها و مکان‌های روباز و سربسته در شهرهای قرمز و نارنجی، استفاده از این وسیله بهداشتی در فضاهای روباز در شهرهای زرد، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و رعایت بهداشت فردی همچنان توصیه می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دورهمی‌های خانوادگی، جشن و عزاداری به خصوص در اماکن سرپوشیده، رستوران‌ها و تالارهای با فضای سرپوشیده، کاهش استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان به کرونا در گلستان طی هفته گذشته بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha