۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84819967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش نگران‌کننده ایمنی جمعی مقابل کرونا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط ۱۰ درصد است

ارومیه - ایرنا - دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ایمنی جمعی در مقابل بیماری کووید ۱۹ به علت گذشتن زمان بسیار طولانی از تزریق واکسن بین بیشتر افراد جامعه گفت: همین امر در کنار کاهش رعایت پروتکل‌ها، موجب بروز نگرانی در خصوص شیوع بیش از پیش کرونا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجلیل موسوی روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در آذربایجان غربی نظیر دیگر مناطق کشور به شدت کاهش یافته و حدود ۱۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری عروسی ها و جشن های مختلف در کنار مراسم گوناگون طی روزهای گرم تابستان موجب شده تا نگرانی از شیوع به میزان بسیار زیادی افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، گروهی از شهروندان نیز هنوز واکسن دُز اول یا برخی از دُزهای یادآور را دریافت نکرده اند که همین امر موجب شده تا ایمنی افراد کاهش یابد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: به طور قطع، در هفته های آینده افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوتی را شاهد خواهیم بود که بهترین، مهمترین و موثرترین راه جلوگیری از این امر، انجام واکسیناسیون و تکمیل آن در کنار رعایت پروتکل های  بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، تاکنون نزدیک به نیم میلیون نفر در آذربایجان غربی هنوز دُز نخست واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و در کنار آن، بسیاری از افراد نیز با وجود دریافت دُزهای اول و دوم، دُزهای یادآور خود را دریافت نکرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha