آماده باش علوم پزشکی خراسان‌شمالی برای مقابله با موج احتمالی کرونا

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: بیمارستان های استان به منظور برنامه ریزی و آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با موج احتمالی کرونا در حالت آماده باش قرار دارند.

دکتر سیدجواد پورنقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای اخیر نشست هایی در راستای برنامه ریزی برای مقابله احتمالی با اوج گیری کرونا در این دانشگاه برگزار شد و همواره بر سرعت بخشی در واکسیناسیون شهروندان توسط معاونت بهداشت تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد علوم پزشکی خراسان شمالی پیشگیری از بیماری کرونا است، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، کمبود تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در استان نخواهیم داشت.

پورنقی افزود: همچنین جدای از مراکز بهداشتی فعال در زمینه نمونه گیری کرونا از روز گذشته نیز سه مرکز نمونه گیری در شهرستان های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان دوباره فعال شدند.

وی با اشاره به روند افزایش خزنده مبتلایان کرونا در روزهای اخیر، گفت: با توجه به شیوع احتمالی مجدد کرونا، دریافت دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته، الزامی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: اینک سبد واکسیناسیون تکمیل است به گونه ای از شهروندان خواسته می شود با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در خراسان شمالی بیان کرد: اکنون ۵۸ درصد جامعه هدف در استان دُز سوم، ۸۸ درصد نیز دز دوم و ۹۶ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اینک ۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بستری هستند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۲۲۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

براساس تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت تمامی شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و گرمه در وضعیت آبی و شهرستان های شیروان، فاروج، جاجرم، اسفراین، رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha