مرتضوی بر تخصیص ارز مورد نیاز کارخانه در حال ساخت تولید چادر مشکی در قم تاکید کرد

قم - ایرنا - معاون اجرایی رییس جمهور روز سه‌شنبه در بازدید از محل احداث واحد صنعتی تولید کننده چادر مشکی در قم نسبت به تامین ارز مورد نیاز طرح جهت خرید و نصب ماشین آلات نساجی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی روز سه‌شنبه در ابتدای سفر خود به قم با حضور در محل احداث کارخانه تولید کننده چادر مشکی در این استان تسریع در تکمیل این طرح کلان تولیدی کشور را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: دولت بر اساس تعهدات انجام شده در خصوص تامین ارز مورد نیاز این طرح آمادگی دارد.

معاون اجرایی کارخانه چادر مشکی قم نیز در این بازدید گفت: این طرح در یک عرصه ۱۶ هکتاری و اعیانی ۵۰ هزار متر مربعی در قالب سه سوله خط تولید در حال احداث می‌باشد و هم اکنون دیوارکشی‌های آن به‌صورت کامل انجام شده‌است.
حسین زمانی با بیان اینکه برای احداث این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ تن اسکلت فلزی به‌کار خواهد رفت، خاطرنشان کرد: در این واحد تولیدی ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات نساجی در ۳۵ ردیف انواع چادر مشکی تولید خواهد کرد.

وی بیان داشت: ۱۸ میلیون متر مربع پارچه هر سال در این واحد تولید می‌شود که ۴۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده‌است.
 وی ادامه داد: همچنین ۳۲.۵ میلیون دلار اعتبار ارزی برای این طرح نهایی شده‌است.

مرتضوی در سفر خود به قم مصوبات سفر رییس جمهور را مورد بررسی و پایش قرار خواهد داد.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، به منظور نظارت میدانی، رفع موانع احتمالی و پیگیری و بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر استانی آیت الله رییسی امروز به استان قم سفر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha