۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل راه‌آهن چهارمحال و بختیاری مصوب شد

شهرکرد- ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید دولت در خصوص تسریع در احداث راه آهن استان گفت:در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت در خردادماه امسال به استان ۲۰ هزار میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حمید ربیعی دوشنبه شب در پایان بازدید خبرنگاران از طرح اجرایی راه آهن استان افزود: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت در خردادماه امسال به چهارمحال و بختیاری ۲۰ هزار میلیارد ریال مصوب شد که از این میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت و ۱۰ هزار میلیارد ریال به‌منظور ریل‌گذاری در نظر گرفته شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ساخت طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۱۵ رشته تونل به‌طول پنج هزار و ۲۰۰ متر پیش‌بینی شده که از این تعداد هفت رشته در این استان و شامل هشت رشته در اصفهان پیش‌بینی شده است.

ربیعی تاکید کرد: در این طرح سه دستگاه پُل به‌طول یک‌هزار و ۶۰۰ متر ساخته و بهره‌برداری می‌شود.

وی مطالبات اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را چهار هزار میلیارد ریال دانست.

مدیر پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت نیز به شهرکرد با اشاره به روند اجرایی این طرح در چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح حداقل به ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مسعود اصولی دوشنبه عصر در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرایی راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تاکید کرد: برای اجرای این طرح تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: تکمیل زیرسازی راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۱۲ هزار میلیارد ریال و بهره‌برداری کامل از این طرح ۲۵ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

اصولی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار به‌ موقع، طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد اواخر ۱۴۰۲ تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی یادآور شد: تسریع در روند عملیاتی شدن مصوبه‌های سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری در تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از این طرح نقش مستقیم دارد.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد چهار ایستگاه دارد و از مجموع ۹۰ کیلومتر مسیر آن ۴۱ کیلومتر در اصفهان و ۴۹ کیلومتر در چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در هشت نقطه شامل پنج نقطه در چهارمحال و بختیاری و سه نقطه در محدوده اصفهان دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha