۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبر: 84818170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن و آلمان بر ضرورت حفظ تحریم‌ها علیه روسیه تاکید کردند

تهران- ایرنا- وزیران امور خارجه ژاپن و آلمان با تاکید بر ضرورت حفظ تحریم ها علیه روسیه، وعده ادامه همکاری مشترک برای حمایت از نظم بین‌المللی موجود را مطرح کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، یوشیماسا هایاشی و آنالنا بربوک در جریان گفت‌وگوهای خود در توکیو توافق کردند که دو کشور همکاری‌های دفاعی خود را در منطقه هند و اقیانوس آرام گسترش دهند.

وزیر امور خارجه ژاپن در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود گفت: ما نیاز به توافق با کشورهای همفکر درباره حمله روسیه به اوکراین داریم که بنیاد نظم بین‌المللی را زیر سوال برده است.

این گفت‌وگوها چند روز پس از برگزاری نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی انجام شد که در جریان آن سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز حضور داشت.

بربوک نیز در این نشست خبری اظهار داشت: دیدگاه ۱۹ کشور از مجموع ۲۰ عضو گروه ۲۰ این بود که با همکاری یکدیگر و تطبیق با نظم موجود به مقابله با چالش‌های جهانی برخیزند اما یک کشور با آنها همراهی نکرد.

در جریان این دیدار همچنین برلین و توکیو حمایت خود را از صادرات غلات اوکراین اعلام کردند. اوکراین از مهمترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان گندم در دنیاست و جنگ روسیه و اوکریان باعث اختلال در صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه شده است.

هایاشی همچنین بدون نام بردن از چین اظهار داشت: ژاپن و آلمان به همکاری خود در مقابله با تلاش های یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود و اجبار اقتصادی در منطقه اقیانوس هند و آرام ادامه خواهند داد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین درباره میزبانی هیروشیما از نشست وزرای خارجه گروه هفت که سال آینده میلادی برگزار خواهد نیز با یکدیگر رایزنی کردند.

بربوک همچنین همدردی خود را با مردم ژاپن به دلیل ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق این کشور که روز جمعه و در جریان یک سخنرانی انتخاباتی مورد سوقصد قرار گرفت، اعلام کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha