۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84817815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرگزاری روسیه: آمریکا به کی‌یف برای حمله به غیرنظامیان کمک می‌کند

تهران-ایرنا- خبرگزاری روسی اسپوتنیک، نوشت: سازمان های اطلاعاتی آمریکا تصاویر ماهواره ای از جمله تصاویری از خاک روسیه را در اختیار کی یف قرار می دهند تا از آن برای انجام حملات و هدف قرار دادن غیرنظامیان استفاده کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اسپوتنیک در گزارشی به نقل از عضو یک گروه هکری به نام "راهدیت" نوشت: «ما به طور قطع می دانیم که اطلاعات آمریکا تصاویر ماهواره ای، داده های راداری و از جمله تصاویر ماهواره ای از خاک روسیه را که موشک ها و گلوله های اوکراینی آنجا را هدف قرار می دهند، در اختیار نهادهای اطلاعاتی اوکراین قرار می دهد.

در عین حال، این عضو گروه راهدیت خاطرنشان کرد که گروه هکری «برگینی/Beregini» اوکراین تلاش کرده کانال هایی را برای دریافت اطلاعات درباره وضعیت نظامی موجود کسب کند.

این هکر گروه روسی که خواست نامش فاش نشود به اسپوتنیک گفت: ما کانال های ارتباطی بسیار خوبی برای کسب اطلاعات داریم؛ کانال هایی که نمایندگان نیروهای مسلح اوکراینی آنها را امن قلمداد می کنند. دختران گروه هکری برگینی کارشناسان فنی بسیار خوبی هستند و از عهده غیرممکن ها برمی آیند.

به گزارش گروه هکری راهدیت، هکرهای روسی و تیم هکرهای اوکراینی برگینی به اسناد محرمانه مربوط به عملیات نیروهای مسلح اوکراین دست یافته اند.

عضو راهدیت به اسپوتنیک گفت هکرهای برگینی، برخی از اطلاعات خود را از دوستان خود که در ارتش اوکراین خدمت می کنند، به دست می آورند.

اسپوتنیک نوشت: در تاریخ ۳ ژوئیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین با استفاده از موشک های «توچکایو» با کلاهک های خوشه ای و پهپادهای تی یو- ۱۴۳ اقدام به حملات عمدی  به مناطق مسکونی شهرهای بلگورود (Belgorod ) و کورسک (Kursk) روسیه کرده و غیرنظامیان  را هدف قرار داده است. پدافند هوایی روسیه هر سه موشک را در هوا منهدم کرد، اما لاشه یکی از آنها بر روی یک منطقه مسکونی سقوط کرد.

 به گفته ویاچسلاو گلادکوف (Vyacheslav Gladkov)، فرماندار منطقه بلگورود، گلوله باران به ۶۵ خانه از جمله ساختمان های آپارتمانی آسیب رساند و چهار نفر کشته و چهار نفر دیگر از جمله یک کودک زخمی شدند.

عضو گروه هکری راهدیت روسیه به اسپوتنیک گفت: برای انجام این حملات به اطلاعاتی دقیق از محل اهداف نیاز هست.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی اش پنجمین ماه خود را می گذراند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha