امام جمعه قزوین: حج بزرگ‌ترین مانور سیاسی، عبادی و اقتدار دینی مسلمان است

قزوین- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه حج نمایش وحدت، اتحاد و همبستگی امت اسلامی است، گفت : حج تجلی بزرگترین مانور سیاسی، عبادی و اقتدار دینی مسلمانان در برابر تمامیت خواهی دشمنان اسلام در هر نقطه‌ای از جهان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان افزود :حج راه تعالی انسان به سوی سعادت و عنصر حیات بخش جامعه اسلامی است که درس مجاهدت، گذشت و ایستادگی در برابر کفر و طاغوت را در میان مسلمانان زنده نگاه می‌دارد.
وی اظهار داشت : حج عبادتی اجتماعی است و همگان موظفند در یک زمان مشخص و در یک مکان معین گرد هم آیند و به صورت جمعی یک عبادت جمعی را بجای آورند و به ذکر خدا مشغول باشند. 
آیت الله عابدینی با بیان اینکه مهمترین درسی که از سفر حج می‌توان گرفت پیوند بین امامت و ولایت است، تصریح کرد : امام باقر (ع) می‌فرمایند کسی که برای زیارت خانه خدا می‌آید، باید به ما مراجعه کند و ولایت‌پذیری، عشق و علاقه و نصرت خود را به ما نشان دهد. 
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: در مناسک حج، تقویت روح معنوی اتفاق می افتد و موجب می شود جهان اسلام در معنویت گامی به جلو بر دارد.
وی با بیان اینکه حج پیوند با ولایت و امامت و رهبری است، اضافه کرد : امام باقر (ع )فرمودند، اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است و هیچ چیز به اندازه ولایت تأکید نشده است.
آیت الله عابدینی  در ادامه سخنان خود به حج ناتمام امام حسین(ع) پیش از واقعه کربلا اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) دیدند اگر در مکه بمانند خونشان ریخته می شود و حرمت خانه خدا آسیب می بیند و به همین خاطر به سمت کوفه حرکت کردند.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه روز عرفه اظهار داشت : خداوند روزهایی از سال را برای رسیدن انسان به کمال مقرر کرده که یکی از این روزها روز عرفه است و در این روز دعا و استغفار بسیار سفارش شده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد : روز عرفه شناخت حقیقی خداوند متعال بیشتر امکان‌پذیر بوده؛ چرا که آن روز معرفت و آگاهی در فضایی به وجود آمده است و بویژه آنکه در آستانه عیدقربان و تقرب‌ الی‌الله بهتر انجام می‌شود.
آیت الله عابدینی تاکید کرد : عرفه مقدمه‌ای بر خودشناسی برای رسیدن به سلوک الهی و خداشناسی بوده و اگر قرار است کسی با معرفت و شناخت به محرم و صفر وارد شود باید از روز عرفه شروع کند.
وی افزود: باید در این روز عرفه سعی کنیم امنیت روحی و روانی در جامعه افزایش یابد و مسایل معرفتی خود را افزایش دهیم تا شناخت کاملی از مسایل داشته باشیم. 
آیت الله عابدینی اضافه کرد : دشمنان نظام و انقلاب درصدد بر هم زدن امنیت روانی جامعه هستند و مستکبران جهان می خواهند ما آزادگی و عزت خود را زمین بگذاریم و به دنبال آنها باشیم و مردم  انقلابی و با بصیرت ما در طول انقلاب همیشه دشمنان  را نا امید کردند . 
امام جمعه قزوین در ادامه به سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب اشاره کرد و افزود : در بسیاری از وصیتنامه های شهدا به حجاب سفارش شده  و ضروری است که کارکنان دولت حجاب را رعایت کنند و تحول در ادارات جدی گرفته شود. 
آیت الله عابدینی در ادامه به روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود : روز ادبیات کودک و نوجوان یک فرصت مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است تا بتوانیم کتاب را  وارد زندگی کودکان و نوجوانان‌مان کنیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha